~> KONSERT TERHANGAT DI PASARAN <~

Sabtu, 22 September 2012

Sekeping Ijazah Tidak Jamin Kehidupan Lebih Baik?

Assalamualaikum



Hurm.. Kali ni aku tertarik nak kongsi dengan korang pasal satu artikel akhbar yang aku jumpa dekat Facebook.. Korang baca tajuk entri pun dah dapat tangkap apa yang ingin aku sampaikan kali ni.. Entri ni lebih sesuai untuk bakal graduan sebenarnya.. Sebelum tu aku nak Tanya korang satu soalan sahaja.. Apa tujuan korang sambung belajar sebenarnya?


Tak kisah la diperingkat sijil kah.. Diploma kah.. Ijazah kah? Untuk apa? Adakah niat korang sambung belajar kerana nak mengharapkan peluang pekerjaan mengikut kursus yang korang pilih setelah tamat belajar kelak? Atau untuk apa korang habiskan masa dalam beberapa tahun di kampus?

~> JURI AWAM <~

Get this widget

~> GENRE <~

Berita (95) Artikel (87) Perasaan (87) Santai (46) Renungan (40) Segmen (38) Informasi (35) Lawak (32) Aku (25) Isu (17) Muzik (14) Blog (13) Hukum (13) Pendapat (13) Kisah (12) Maharaja Lawak (12) Maharaja Lawak Mega (12) Ramadhan (10) Tokusatsu (10) Bloglist (9) Lirik (9) Tip (9) Puasa (7) Sukan (6) Band (5) Filem (5) Laman Sesawang (5) Misteri (5) Raya (5) Tahun Baru (5) Aidilfitri (4) Anime (4) Facebook (4) Kerjaya (4) Review (4) Tokoh (4) Yahudi (4) Gusti (3) Hari Lahir (3) Iklan (3) Petua (3) Seram (3) Teka Teki (3) Doa (2) GA (2) Kempen (2) Kesihatan (2) Motivasi (2) Penyakit (2) Seni Bela Diri (2) Tag (2) Tarikh (2) Aidiladha (1) Contest (1) Drama (1) Illuminati (1) Maal Hijrah (1) Manga (1) Merdeka (1) Mukadimah (1) Nuzul Al-Quran (1) Perkenalan (1) Raja Lawak (1) Resepi (1)