~> KONSERT TERHANGAT DI PASARAN <~

Jumaat, 24 Januari 2014

Sedih tapi benar

Assalamualaikum

Salam hari Jumaat 22 Rabiul Awal 1435 Hijrah. Entri kali ini sekadar berkongsi pandangan jer. Hurm. Aku sedih sebenarnya bila tengok gelagat segelintir orang melayu kita ni yang gadai tanah hasil peninggalan nenek moyang mereka tu. Habis dijual kepada bangsa lain.

Gambar sekadar hiasan ;)

Ahad, 1 September 2013

Gundah Gulana

Assalamualaikum

Dua pertiga dari tahun 2013 telah berlalu pergi. Tinggal satu pertiga saja lagi baki yang tinggal sebelum  melangkah masuk ke tahun 2014 masihi pula. Fuh! Sekejap sungguh masa berlalu kan? Hurm. Lapan bulan yang telah berlalu pergi. Setiap hari-hari yang berlalu ada kisah-kisah tersendiri untuk kita semua kan. Apakah pencapaian yang telah kita capai sejak dari awal Januari hingga kini? 


Sabtu, 31 Ogos 2013

Apakah erti MERDEKA pada diri kita?

Assalamualaikum

Sekadar entri ringkas jer kali ni. Sekadar nak berkongsi pandangan aku tentang isu video "Lelaki Mengamuk Rampas Bendera Sang Saka Malaya" yang telah tersebar di laman Youtube, FacebookTwitter dan juga media sosial yang lain. Apa pendapat korang atas tindakan berani lelaki tersebut? Adakah korang setuju dengan tindakan lelaki tersebut? Atau sebaliknya?


~> JURI AWAM <~

Get this widget

~> GENRE <~

Berita (95) Artikel (87) Perasaan (87) Santai (46) Renungan (40) Segmen (38) Informasi (35) Lawak (32) Aku (25) Isu (17) Muzik (14) Blog (13) Hukum (13) Pendapat (13) Kisah (12) Maharaja Lawak (12) Maharaja Lawak Mega (12) Ramadhan (10) Tokusatsu (10) Bloglist (9) Lirik (9) Tip (9) Puasa (7) Sukan (6) Band (5) Filem (5) Laman Sesawang (5) Misteri (5) Raya (5) Tahun Baru (5) Aidilfitri (4) Anime (4) Facebook (4) Kerjaya (4) Review (4) Tokoh (4) Yahudi (4) Gusti (3) Hari Lahir (3) Iklan (3) Petua (3) Seram (3) Teka Teki (3) Doa (2) GA (2) Kempen (2) Kesihatan (2) Motivasi (2) Penyakit (2) Seni Bela Diri (2) Tag (2) Tarikh (2) Aidiladha (1) Contest (1) Drama (1) Illuminati (1) Maal Hijrah (1) Manga (1) Merdeka (1) Mukadimah (1) Nuzul Al-Quran (1) Perkenalan (1) Raja Lawak (1) Resepi (1)