~> KONSERT TERHANGAT DI PASARAN <~

Khamis, 31 Mac 2011

Belasah Isteri Mengidam Buah Kelur

Assalamualaikum


alahai.. gara gara sering minta makanan pelik dan sukar diperoleh, seorang wanita hamil cedera dibelasah suaminya.. dalam kejadian malam kelmarin, suami mangsa dikatakan berang selepas wanita itu mendakwa mengidam dan mendesaknya mencari buah kelur atau munggai, serta lempuk durian..


Rabu, 30 Mac 2011

'Spiderman' Panjat Bangunan Tertinggi Di Dunia

Assalamualaikum


ROBERT memanjat bangunan tertinggi di dunia, di Dubai, semalam..


anda kenal siapa Alain Robert? seorang lelaki Perancis yang juga dikenali sebagai 'Spiderman' Perancis yang terkenal kerana gemar memanjat bangunan tinggi.. semalam Robert mencipta sejarah lagi apabila berjaya memanjat struktur tertinggi di dunia iaitu Burj Khalifa di Dubai setinggi 828 meter, walaupun angin kencang menyebabkannya menangguhkan usaha itu selama beberapa jam..

Selasa, 29 Mac 2011

Laptop Pertama Di Dunia

Assalamualaikum


haa.. di era yang serba canggih ini boleh dikatakan ramai yang sudah mampu memiliki sebuah komputer peribadi sendiri di rumah bukan.. malah tidak dinafikan ramai yang sudah mampu untuk memiliki sebuah laptop sendiri terutama golongan pelajar.. namun tahukah anda tentang laptop yang pertama kali di cipta di dunia ini? laptop yang pertama kali di cipta ini di namakan Osborne1..

Maut Di Tikam Bapa

Assalamualaikum


Kemarin, seorang pemuda berusia 20-an maut ditikam bapanya sendiri angkara menegur bapanya yang dipercayai mabuk dan berbogel di hadapan rumah..




Isnin, 28 Mac 2011

Lelaki Paling Cantik Di Dunia

Assalamualaikum


sering kali kita mendengar hanya wanita sahaja yang cantik.. tapi tahukah dan pernahkah anda mendengar tentang lelaki paling cantik di dunia? 

Sabtu, 26 Mac 2011

Siapakah Yang Dapat Membantu Mereka Ini..

Assalamualaikum


huhu.. sebak hatiku ini bila melihat kedaifan hidup mereka.. tak dapat aku bayangkan kalau nasib aku seperti mereka.. hari demi hari mereka hanya menagih simpati dari insan insan yang sudi menghulurkan sesuatu demi sesuap nasi.. aku terfikir kenapa mereka jadi begini? adakah tiada jalan lain untuk mereka? mengapa harus memilih jalan itu? dimanakah keluarga mereka? 

Mereka Semakin Berani!

Assalamualaikum


dasat.. dasat.. semakin berani mereka ni sekarang.. tapi sayang berani tak bertempat.. semalam dekat kampung aku jiran jiran pakat bercerita ada kes kecurian motosikal lagi.. sebelum ni pernah juga berlaku.. tapi kali ni kejadian tu berlaku dalam kawasan masjid pula.. ketika tengah solat jumaat rasanya mereka jalankan operasi mereka.. anak sapa la agaknya? ka bangsa asing ka? entah la.. 

Jumaat, 25 Mac 2011

Apa Punya Servis La...

Assalamualaikum


huhu.. penat.. penat.. kalau hari hari macam ni.. baik masak dekat rumah lagi baik.. malam ni saja nak release tension keluar lepak makan dekat luar.. tapi.. lain yang diharap.. lain pula jadinya.. bukan lagi kurang.. bertambah tambah adalah.. alahai.. malam ni aku cukup tak puas hati dengan servis gerai makan area aku ni..

Gadis Cuba Bunuh Diri Di KB Mall

Assalamualaikum


DETIK-DETIK mencemaskan ketika seorang gadis cuba terjun dari tingkat tiga pusat beli-belah KB Mall di Kota Bharu semalam..


Gadis Rela Sehidup Semati Bersama Kucing

Assalamualaikum




Khamis, 24 Mac 2011

REVIEW BLOG SAYA KALAU TAK MAU DISAMAN!!

Assalamualaikum




Mengapa Hawa Tercipta Saat Adam Tertidur Dan Hawa Melahirkan Saat Dirinya Terbangun??

Assalamualaikum




seorang lelaki jika dia kesakitan, maka dia akan membenci.. sebaliknya wanita, saat dia kesakitan, maka semakin bertambah sayang dan cintanya..

Jom Main Teka Teki

Assalamualaikum


jom main teka teki malam ini.. saya yakin ramai yang boleh jawab kalau diajukan soalan soalan seperti di bawah ini..

Kipas Susah Mati Kamen Rider SeMalaysia

Assalamualaikum


anda peminat Kamen Rider? berminat untuk berkongsi minat anda itu dengan rakan rakan? tetapi sering diejek oleh mereka kerana menganggap anda masih lagi tidak matang? jom sertai laman Kipas Susah Mati Kamen Rider SeMalaysia ini.. disini kami tidak mengira umur, pangkat dan kedudukan.. anda juga boleh mendapatkan segala maklumat terkini tentang siri kamen rider kegemaran anda itu disini.. ayuh jom sertai kami.. sini..


Pikat Gadis Animasi Hingga Ke Ranjang

Assalamualaikum




Selasa, 22 Mac 2011

Hukum Memakai Cincin Bagi Lelaki

Assalamualaikum


anda suka pakai cincin? sebab apa anda memakai cincin terutama lelaki? adakah mengikut trend atau disebabkan sesuatu? salah atau tidak jika seseorang lelaki memakai cincin? jawapannya adalah tidak salah bagi lelaki untuk memakai cincin tetapi harus mengikut apa yang disarankan oleh Baginda Rasullullah S.A.W..




Rasulullah s.a.w. ada mengingatkan menantunya Sayidina Ali k.w. sebaik mengahwini puteri baginda Sayidatina Fatimah r.ha. Baginda berpesan kepada Sayidina Ali, jika memakai cincin, pakailah di:

1. Jari manis
2. Jari kelingking


Rasulullah s.a.w. menegah memakai cincin pada jari tengah (jari hantu) dan jari telunjuk. Kenapa? Kerana ia menyamai cara kaum Nabi Lut berhias. Kaum Nabi Lut itu ialah kaum dilaknati Allah kerana derhaka kepada-Nya.

Justeru, sama ada anda lelaki atau perempuan, ikutlah sunnah nabi s.a.w. apabila berhias memakai cincin. Bukan sahaja jari manis dipandang, malah dapat pahala pula.


Jumhur fuqaha' berpendapat ia adalah sunnah Nabi; Imam al Baihaqi dalam al Jami' menjelaskan ia adalah sunnah. Imam az Zuhri meriwayatkan dari Anas bin Malik, bahwa Nabi bersabda,aku diperintah memakai kasut dan cincin (alQadhi dalam kitab libas wal zinah min assunnah hal.172)

Bahan/logam pembuatan cincin?

Imam al Baihaqi: perak bagi lelaki dan emas bagi wanita. Dalil diharamkan emas bagi lelaki, HR Ibn Abbas meriwayatkan Nabi telah terlihat seorang lelaki memakan cincin mas, baginda mengambilnya dan melemparkannya. (HR Muslim) Logam-logam lain: Ibn Rajab al Hambali; makruh memakai cincin besi, tembaga dan tembaga merah. Harus memasukkan batu permata pada cincin; kecuali batu permata atau seumpamanya yang berkaitan dengan khurafat.

Hukum membuat tulisan pada cincin?

Imam al Baihaqi: harus menulis tulisan pada cincin kerana berdasarkan amalan Nabi saw yang membuat sebentuk cincin dr perak dan menulis kalimah Muhammad RasuluLlah.Ibn Umar, Imam Syafi'iy, para khalifah dan hakim menulis nama-nama mereka pada cincin merka. Imam Nawawi (alAzkar) harus menulis kalimah zikrullah atas cincin

Hukum memakai beberapa bentuk cincin?

Imam al Baihaqi: tidak ada keterangan melarang amalan memakai cincin lebih daripada satu. Ia terpulang kepada adat, tempat dan kumpulan manusia

Mana lebih afdhal, pakai pada tangan kiri atau kanan?

Al Baihaqi: Rasulullah saw dan seluruh para khulafa arrasyidin memakai pada tangan sebelah kiri. Namun ia menjadi khilaf fuqaha': Malik dan Syaf'iy: afdhal tangan kiri; Hanbali dan Hanafi: sebelah kanan.

Imam Nawawi: (kitab: syarah sahih Muslim) Jumhur fuqaha' berpendapat harus pada jari kiri tetapi tiada makruh memakai pada jari kiri atau kanan.

Pada jari manakah lebih afdhal?

Imam Malik, Syafi'iy dan Hanbali: yang paling utama ialah jari kelingking, sesudah itu jari manis (al binsyir)

Keutamaan memberi cincin sebagai hadiah?

Ibn Hajar asqalani (al Isti'dad): HR Aisyah menceritakan sebelum Allah memasukkan ahli syurga ke Syurga , Dia mengutus Malaikat yang membawa pakaian dan sesuatu hadiah; ditanyakan apakah hadiah itu. jawab Aisyah: 10 bentuk cincin

Menjadikan cincin sebagai sebahagaian daripada mahar (maskahwin)?

Ia harus dan menjadi sebahagian daripada adat umat Islam menjadikan cincin sebagai tanda pertunangan dan mahar, Ini menepati dengan firman Allah dan kamu telah memberikan kepada seseorang di antara mereka (wanita yang dikahwini) dengan mahar yang banyak.: (maksud s An Nisa': 20)


sumber: sini

Akad Nikah Di Masjid Tidak Salah

Assalamualaikum


semalam akhbar kosmo memaparkan berita bahawa seorang Majlis Fatwa Perlis, Datuk Ahmad Jusoh menyatakan bahawa amalan akad nikah di masjid merupakan amalan Kristian kerana menjadikan masjid sebagai lokasi akad nikah adalah menyimpang daripada amalan Rasulullah.. sini.. namun sebenarnya penggunaan masjid sebagai tempat untuk upacara akad nikah tidak bertentangan dengan Islam dan boleh diamalkan selagi ia mengikut peraturan ditetapkan agama.. menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom, berkata ia juga memudahkan imam masjid menjalankan upacara itu selain menjadi perantara untuk menyebarkan dakwah apabila ramai yang datang ke masjid untuk menjalani akad nikah.. berita penuh.. sini..


Isnin, 21 Mac 2011

JOM JOIN BLOGLIST EYYAHAZEL

Assalamualaikum




Apakah Hukum Nikah Di Masjid?

Assalamualaikum


hurm.. ramai sudah baca belum tentang kenyataan akhbar kosmo bahawa "amalan nikah di masjid di dakwa amalan kristian".. sini.. maka aku ada jumpa satu artikel berkaitan hukum akad nikah di masjid..
untuk lebih kepastian sila baca artikel ni..


Akad nikah di masjid didakwa amalan Kristian?

Assalamualaikum


KANGAR - Menjadikan masjid sebagai lokasi akad nikah adalah menyimpang daripada amalan Rasulullah, kata seorang anggota Majlis Fatwa Perlis, Datuk Ahmad Jusoh.

Ahad, 20 Mac 2011

Sabtu, 19 Mac 2011

Ahli Gusti Paling Tinggi Dalam Sejarah

Assalamualaikum


Anda peminat gusti? Tahukah anda dalam sejarah gusti terdapat beberapa ahli gusti yang mempunyai ketinggian yang menakjubkan? Diantara kelima-lima ahli gusti yang tersenarai adalah seperti berikut..


HANIM BUAT BLOGLIST? BETOL KE?

Assalamualaikum




SEGMEN: AKU KAKI ANIME!!! KORANG???

Assalamualaikum


hurm.. bosan pula hari ni.. tak tahu nak wat ape.. huhu~ so pikir nak wat satu segmen la hari ni.. kira segmen 1st aku untuk blog budak logam ni.. kepada peminat2 anime di luar sana.. jemput join segmen ni.. tak susah pon.. syarat2 untuk segmen ni senang ja..


[Blog Picisan] : Best Ke Jadi Budak Kampung?

Assalamualaikum




Khamis, 17 Mac 2011

Malaysia Social Network - Rilek

Assalamualaikum




20 pelajar asrama penuh dibuang jentik dahi junior

Assalamualaikum


hurm.. tak habis habis dengan kes buli ni.. semakin hari semakin menjadi jadi.. kali ni seramai 20 pelajar tingkatan lima Sekolah Berasmara Penuh Intergrasi (SBPI) Kubang Pasu dibuang sekolah gara gara membuli dengan menjentik dahi seorang pelajar tingkatan empat beramai ramai.. akibat tindakan pihak sekolah membuang pelajar tersebut menimbulkan ketidakpuasan di hati ibu bapa..


Mendongak Ke Langit

Assalamualaikum



Filem Melayu Retro

Assalamualaikum




Kenapa Blog Aku Jadi Macam Ini????

Assalamualaikum


haha.. buat aku saspen betoi la blog ni tadi.. cuak aku dibuatnya.. tiba tiba ja jadi macam ni.. ni haa.. gambar kat bawah ni..

APAKAH HUKUM MEMAKAI GELANG BAGI LELAKI?

Assalamualaikum




Apa pandangan dan reaksi anda apabila melihat seorang lelaki memakai seutas gelas pada pergelangan tangannya ? Bagi kita yang berbangsa Melayu yang telah sebati dengan ajaran bahawa gelang adalah pakaian perhiasan bagi wanita, tentu kita akan memandang dengan perasaan kurang senang dan tidak kurang pula yang akan melemparkan pelbagai tuduhan walaupun hanya melalui luahan di dalam hati.

Rabu, 16 Mac 2011

bersama semula

Assalamualaikum


terkenang, terbayang,
tak dapat aku lupakan,
tapi sayang semuanya tinggal kenangan.

Selasa, 15 Mac 2011

Jom Join Bloglist Taufiq Tiramisu

Assalamualaikum




BEN ASHAARI : BLOGGER IKUT NEGERI KELAHIRAN

Assalamualaikum




Di Persimpangan Jalan

Assalamualaikum




Gadis Misteri

Assalamualaikum



Aku Merujuk Kembali Dengan Si Dia...

Assalamualaikum




huhu.. dah hampir setahun lebih aku berpisah dengan si dia.. namun demi hari esok.. aku membuat keputusan untuk merujuk kembali dengan si dia.. semasa di kampus dulu.. si dia sentiasa menemani aku.. walaupun kadang kala aku merasa sangat meluat untuk menatap wajah si dia.. tapi si dia tetap cekal hari melayan karenah aku ni.. 

setelah tamat pengajian di kampus aku mengambil keputusan untuk berpisah dengan si dia.. walaupun aku tahu keputusan aku itu telah melukan hati si dia.. tapi kini aku terpaksa mengubah pendirian aku ni.. aku perlu membuang persaan ego aku itu.. aku perlu merujuk kembali dengan si dia.. 

khabaran berita yang aku baru terima ni memaksa aku untuk kembali kepada si dia.. aku mula mencari si dia di serata pelosok.. akhirnya aku bertemu kembali dengan si dia.. walaupun segan hati ini ingin meluahkan persaan hati kepada si dia.. tapi demi hari esok.. aku perlu menerima si dia kembali disisi..


.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
V

si dia


oh tidak.. berat hati aku untuk menelaah semula buku ni.. tapi disebabkan esok pagi ada interview apa ntah dengan syarikat apa ntah.. maka mau tak mau aku kena jengok jengok sikit la apa yang patut.. huhu.. :(

15 Mac 2011

Assalamualaikum


haa.. hari dah masuk 15 Mac 2011.. saja aku berjaga lama sikit hari ni.. agak agak korang apa yang menarik dengan tarikh ni.. cuba pikir.. cuba pikir.. ada kaitan tak tarikh ni dengan sesuatu? ala tak kan korang tak tahu kot? ramai dah kecoh pasal tarikh ni sebelum ni.. hurm.. 

Isnin, 14 Mac 2011

Muhasabah: Aku Tak Sembahyang? Tetapi Aku Berjaya?

Assalamualaikum


Aku Tak Sembahyang....Tetapi Aku Berjaya... ( Muhasabah )

Petua Tidur Rasullullah S.A.W.

Assalamualaikum


Dari Abdullah bin 'Amr r.a., Rasulullah s.a.w. bersabda:
"Sampaikanlah PesanKu Biarpun Satu Ayat..."


Tsunami JEPUN Di sebalik AL-QURAN

Assalamualaikum


hurm.. cukuplah dengan kontoversi pasal karikatur Ultraman tu.. tidak perlu diperbesarkan lagi.. lagipun pihak editor berita harian telah memohon maaf atas insiden tersebut bukan.. kemungkinan kartunis tersebut ada maksud tersirat tersendiri hasil daripada karikatur tersebut.. namun bencana Tsunami yang berlaku di Jepun itu adalah kehendak Allah S.W.T. setiap yang berlaku itu ada hikmah disebaliknya.. maka aku ingin kongsi satu artikel yang aku dapat dari facebook.. sila baca artikel ini..


Tsunami JEPUN Di sebalik AL-QURAN




1. Tarikh yg berlaku adalah pada 11/3/2011 bersamaan 6 RabiulAkhir 1432 Hijah or 6/4/1432.
2. so dengan tahun 1432 di pecahkan 14 || 32.
3. Jawapanya Jujuz ke 14 Quran.
4. Dan bulan 4.

Rahsia angka tahun ini : Jujuz 14 Ayat Quran ke 4.

Rujuk di Quran.

1. Jujuz 14 bermula pada surah Al-Hijr, dan ayat ke 4 dari surah AL Hijir menyatakan

"Dan kami tidak membinasakan suatu negeri, melainkan sudah ada ketentuan yang tetap baginya".

2. Rahsia seterusnya yang menunjukan Malapetaka ini akan berlaku di Jepun ialah dengan kedudukan Jepun dan Wilayah Seedai pada kedudukan geografi bg ( Jepun : Latitiude 36, Longtitude 138)

so dlm 1432, 14 dh di ketahui Jujuz Al Quran. maka yang di pecahkan 14 || 32 so di pecahkan lagi 3|2 ,so now secret no adalah 3.

di ambil pula lokasi latititude dan longitude.

3+6+1+3+8 = 21
so next 2+1 = 3
proved *. yg di maksudkan dengan no 3 adalah negara jepun.

Dan di dalam jepun jugak terdapat banyak wilayah.. maka wilayah yang akan di turunkan malapetaka itu ? Wilayah Seedai pada kedudukan geografi Latitiude 38'15 dan Longtitude 140'53

makan 3+8+1+5+1+4+0+5+3 = 30
so next 3+0 = 3.
*proved wilayah yang tuhan maksudkan dgn angka 3 adalah Wilayah Seedai di Jepun.

3. Rahsia seterusnya dengan tarikh 6

msa yang di laporkan oleh Jabatan Metrologi Rusia.. gempa bumi berlaku pada masa 1446 waktu Jepun..

so 1+4+4+6 =15
so next 1+5 = 6
*proved 6 membawa maksud masa yang akan berlaku.

4. Dah yang seterusnya 1432 apabila di pecahkan 14||32, kini di ambil pula angka 14 dan di pecahkan 1||4 , maka angka satu boleh di kelaskan sebagai permulaan hari. maksudnya di dalam Islam Jumaat adalah hari pertama dalam minggu itu. so angka satu memberi maksud malapetaka itu akan berlaku pada hari Jumaat.

5. Lihat.. betapa benarnya ayat al quran. segala yang di nyatakan tetap berlaku. walaupun suduh berabad kitab Quran di turunkan.

6. Walaupun zaman berubah sejauh mana sekalipun.. Al-Quran tetap bagi sepanjang zaman.
7. Di percayai banyak lagi rahsia yang masih tidak dapat di ketahui di dalam tarikh ini. namun sekadar ini pun telah membuatkan kita lihat dengan mata kita sendiri betapa mulia Al-Quran. dan segala yang di ungkapkan di dalamnya
8. WauAllahhu Allam.

Di persilakan untuk share. bg mengingati kite kembali tentang segala perkara yang terkandung di dalam Al-Quran adalah benar buat selamanya. mahupun di dunia atau pun akhirat.


Ahad, 13 Mac 2011

Karikatur Ultraman Hina Jepun

Assalamualaikum




The Chaperone

Assalamualaikum



Sabtu, 12 Mac 2011

Terima Kasih

Assalamualaikum



Aku Pasrah!

Assalamualaikum


huhu.. akibat kejadian ombak Tsunami yang melanda Jepun semalam.. maka segala siaran television dari Tv-Asahi akan tergendala buat sementara waktu.. maka segala siri Tokutsatsu dan Anime seperti Kamen Rider OOO dan Kaizoku Sentai Gokaiger tidak akan disiarkan pada minggu ini.. kejadian Tsunami yang melanda Jepun ini memberi impak juga kepada kaki muat turun macam aku ni.. huhu.. :(

Lebih 1.000 Mangsa Tsunami

Assalamualaikum


Semalam.. kita digemparkan berita negara Jepun telah dihempas Ombak Tsunami yang sangat ganas setinggi 10 meter.. punca ombak tsunami berlaku disebabkan kesan daripada gempa bumi berukuran 8.9 pada skala ritcher.. gempa bumi yang berlaku ini merupakan yang terkuat dalam tempoh 140 tahun.. akibat kejadian Tsunami ini dikhuatiri lebih daripada 1000 orang telah terbunuh.. berita selanjutnya disini.. Lebih 1,000 Dikhuatiri Mangsa Tsunami.. 

AWAS Penduduk di Labuan dan Sabah!

Assalamualaikum


Penduduk dinasihat tidak ke pantai


KUALA LUMPUR – Penduduk di Labuan dan Sabah dinasihati supaya menjauhi pesisir pantai ekoran laut bergelora dan paras air laut lebih tinggi daripada yang di jangka bermula 6 petang hingga tengah malam ini.

Khamis, 10 Mac 2011

sorry saya demam....

Assalamualaikum


hurm.. sudah berapa hari blog ni dibiarkan bersawang je.. sorry la.. bukan tak nak update.. tapi badan tak berapa sihat.. masuk hari ni dah 4 hari demam.. mula2 selsema biasa ja.. lepas tu melarat sampai demam pula.. huhu.. sebelum ni jarang sangat sakit.. tapi bila sekali kena.. makan banyak hari jugak la.. harap2 semoga cepat sembuh la demam ni.. banyak aktiviti dah tergendala ni.. :(

tanda kasih

Assalamualaikum


(P)
kalau hati sudah suka
semua indah saja
itulah tanda bunga kasih bermula
di dalam jiwa

Isnin, 7 Mac 2011

Koleksi Gitar Paling Mahal Di Dunia

Assalamualaikum


Tahukah apakah koleksi paling berharga milik bintang rock ternama seperti Jimi Hendrix, Eric Clapton, George Harrison dan John Lennon? Jawapannya amat mudah, kerana koleksi yang paling berharga pada mereka ialah gitar yang pernah digunakan ketika mengadakan persembahan. Walaupun gitar yang mereka gunakan itu sekadar gitar biasa, tetapi kini ramai pengumpul sanggup membayar harga yang cukup tinggi untuk gitar-gitar tersebut.

Anakku 'Maduku'

Assalamualaikum



Khamis, 3 Mac 2011

LELAKI GEMUK LEBIH SERIUS DAN SETIA?

Assalamualaikum


Big Show

Pujukan Syaitan

Assalamualaikum


huh! sambil makan karipap.. tersedak aku bila baca berita ni.. memang tidak dinafikan dengan keadaan persekitaran ekonomi kita yang tidak begitu stabil kini.. atas kesesakan hidup.. manusia sanggup melakukan apa sahaja semata mata kerana wang.. kerana wang juga seorang ibu tergamak mahu menjual anak kandungnya sendiri yang berusia 3 tahun kepada seorang yang baru dikenali.. haha! berita selanjutnya di sini.. "Pujukan Syaitan" persoalannya.. mengapa seorang ibu sanggup bertindak sedemikian rupa terhadap anak kandungnya sendiri.. dimanakah naluri seorang keibuaan itu? hurm..

Badang Kotaraya

Assalamualaikum


Satu,dua ,tiga,empat!

Tekak wa loya, tekak wa loya,
lu mulut laser, lu bina empayar,
lu ingat lu Raja?

The Rock Kembali Ke Gelanggang

Assalamualaikum




Selasa, 1 Mac 2011

Blog Saya Akan Dipromote , Jom Join !

Assalamualaikum




Siapakah Kak Limah Sebenarnya?

Assalamualaikum


kak limah

~> JURI AWAM <~

Get this widget

~> GENRE <~

Berita (95) Artikel (87) Perasaan (87) Santai (46) Renungan (40) Segmen (38) Informasi (35) Lawak (32) Aku (25) Isu (17) Muzik (14) Blog (13) Hukum (13) Pendapat (13) Kisah (12) Maharaja Lawak (12) Maharaja Lawak Mega (12) Ramadhan (10) Tokusatsu (10) Bloglist (9) Lirik (9) Tip (9) Puasa (7) Sukan (6) Band (5) Filem (5) Laman Sesawang (5) Misteri (5) Raya (5) Tahun Baru (5) Aidilfitri (4) Anime (4) Facebook (4) Kerjaya (4) Review (4) Tokoh (4) Yahudi (4) Gusti (3) Hari Lahir (3) Iklan (3) Petua (3) Seram (3) Teka Teki (3) Doa (2) GA (2) Kempen (2) Kesihatan (2) Motivasi (2) Penyakit (2) Seni Bela Diri (2) Tag (2) Tarikh (2) Aidiladha (1) Contest (1) Drama (1) Illuminati (1) Maal Hijrah (1) Manga (1) Merdeka (1) Mukadimah (1) Nuzul Al-Quran (1) Perkenalan (1) Raja Lawak (1) Resepi (1)