~> KONSERT TERHANGAT DI PASARAN <~

Ahad, 28 Julai 2013

Meniti Titian Sirat

Assalamualaikum

Sekadar renungan bersama. Dipetik dari album Langit dan Bumi (1986) yang berjudul Meniti Titian Usang. Lirik lagu kumpulan Rock lagenda Malaysia ini sangat memberi impak kepada diri aku yang sentiasa terleka dengan pancaroba hidup di dunia ini. Jom kita hayati maksud tersirat disebalik lirik lagu Meniti Titian Usang dari kumpulan Search ini.



Jumaat, 26 Julai 2013

Salam Nuzul Al-Quran 1434 Hijrah/2013 Masihi

Assalamualaikum

Pertengahan Ramadhan yang dijanjikan keampunan oleh Allah S.W.T. sudah hampir ke penghujungnya. Masa berlalu dengan cepat kan? Pejam celik pejam celik kita sudah berada di pertengahan Ramadhan. Hurm. Hari ini, sudah masuk 17 Ramadhan 1434 Hijrah bersamaan 26 Julai 2013. Di pertengahan Ramadhan ini juga  ada peristiwa besar yang selalu kita sebut sebagai Nuzul Al-Quran. Nuzul bererti turun atau berpindah dari atas ke bawah. Al-Quran atau Quran bererti bacaan atau himpunan. 


Isnin, 22 Julai 2013

Apakah Formula Untuk Mencari Prospek?

Assalamualaikum


Prospek? Apakah itu prospek? Senang cerita prospek ni kira bakal pelanggan yang kita nak cari la. Korang kalau berniaga mesti ambil tahu tentang prospek ni. Setiap sesuatu perniagaan mempunyai ciri dan jenis prospek yang berbeza.


Hobi Jana Pendapatan?

Assalamualaikum

Hobi? Apakah itu hobi? Rasa macam zaman sekolah rendah pula nak cerita pasal hobi ni. Definisi umum hobi merupakan aktiviti rekreasi yang dilakukan pada masa lapang bagi menenangkan fikiran seseorang. Senang cerita hobi ni kira aktiviti yang korang suka buat la masa waktu lapang macam hari minggu tu. Bukan waktu kerja noh! Setiap orang mempunyai minat yang berbeza kan?  Mungkin ada yang minat ternak lebah untuk kumpul madu, menanam pokok kaktus, kumpul barangan antik dan macam macam lagi la. Sesetengah tu tak pernah fikir pon ada juga hobi macam tu.


Selasa, 9 Julai 2013

Takwim Ramadhan 1434 Hijrah/2013 Masihi

Assalamualaikum

Sekadar nak berkongsi jadual waktu berbuka puasa dan waktu imsak bulan Ramadhan 1434 Hijrah/2013 Masihi. Semoga takwim Ramadhan 1434 Hijrah/2013 Masihi ni dapat memudahkan kita merancang waktu untuk berbuka puasa dan bersahur. Sekian, wassalam.




Salam Ramadhan Al-Mubarak 1434 Hijrah/2013 Masihi

Assalamualaikum

Ramadhan kembali lagi. Sekadar entri ringkas je kali ni. Selamat menunaikan rukun Islam yang ketiga kepada muslimin dan muslimat sekalian terutama pembaca blog Budak Logam ni. Sebelum tu masih ingat lagi tak niat puasa? Takkan dah lupa kot? Jom ulang kaji balik. Sini. Rabu ni dah nak puasa kan? Semoga ketibaan Ramadhan kali ni membawa keberkatan kepada diri kita.


~> JURI AWAM <~

Get this widget

~> GENRE <~

Berita (95) Artikel (87) Perasaan (87) Santai (46) Renungan (40) Segmen (38) Informasi (35) Lawak (32) Aku (25) Isu (17) Muzik (14) Blog (13) Hukum (13) Pendapat (13) Kisah (12) Maharaja Lawak (12) Maharaja Lawak Mega (12) Ramadhan (10) Tokusatsu (10) Bloglist (9) Lirik (9) Tip (9) Puasa (7) Sukan (6) Band (5) Filem (5) Laman Sesawang (5) Misteri (5) Raya (5) Tahun Baru (5) Aidilfitri (4) Anime (4) Facebook (4) Kerjaya (4) Review (4) Tokoh (4) Yahudi (4) Gusti (3) Hari Lahir (3) Iklan (3) Petua (3) Seram (3) Teka Teki (3) Doa (2) GA (2) Kempen (2) Kesihatan (2) Motivasi (2) Penyakit (2) Seni Bela Diri (2) Tag (2) Tarikh (2) Aidiladha (1) Contest (1) Drama (1) Illuminati (1) Maal Hijrah (1) Manga (1) Merdeka (1) Mukadimah (1) Nuzul Al-Quran (1) Perkenalan (1) Raja Lawak (1) Resepi (1)