~> KONSERT TERHANGAT DI PASARAN <~

Isnin, 10 Jun 2013

Mengapa simpanan untuk persaraan perlu mula dari usia muda?

Assalamualaikum

Simpanan untuk persaraan? Bagi segelintir anak muda macam aku ni mungkin tak berapa nak kisah sangat kan? Umur 30 tahun pun belum masuk lagi. Apa nak sibuk sangat pasal simpanan untuk persaraan betul tak? Hurm. Dulu memang aku fikir macam tu. Tapi sejak aku mula aktif dalam kerjaya sebagai perunding kewangan ni bagi aku perancangan simpanan untuk persaraan harus bermula dari usia muda yakni sekarang!


Mengapa simpanan untuk persaraan ni harus bermula dari usia muda? Sebelum tu aku nak berkongsi kisah keluhan seorang pakcik semasa aktiviti aku dengan business partner buka kaunter jualan di sebuah pejabat kerajaan minggu lepas. Pakcik ni mengakui dia menyesal kerana tidak mulakan langkah merancang simpanan untuk persaraan dari usia muda lagi. Kini dia dah berusia 58 tahun dan masih lagi bekerja akibat bebanan hutang.

~> JURI AWAM <~

Get this widget

~> GENRE <~

Berita (95) Artikel (87) Perasaan (87) Santai (46) Renungan (40) Segmen (38) Informasi (35) Lawak (32) Aku (25) Isu (17) Muzik (14) Blog (13) Hukum (13) Pendapat (13) Kisah (12) Maharaja Lawak (12) Maharaja Lawak Mega (12) Ramadhan (10) Tokusatsu (10) Bloglist (9) Lirik (9) Tip (9) Puasa (7) Sukan (6) Band (5) Filem (5) Laman Sesawang (5) Misteri (5) Raya (5) Tahun Baru (5) Aidilfitri (4) Anime (4) Facebook (4) Kerjaya (4) Review (4) Tokoh (4) Yahudi (4) Gusti (3) Hari Lahir (3) Iklan (3) Petua (3) Seram (3) Teka Teki (3) Doa (2) GA (2) Kempen (2) Kesihatan (2) Motivasi (2) Penyakit (2) Seni Bela Diri (2) Tag (2) Tarikh (2) Aidiladha (1) Contest (1) Drama (1) Illuminati (1) Maal Hijrah (1) Manga (1) Merdeka (1) Mukadimah (1) Nuzul Al-Quran (1) Perkenalan (1) Raja Lawak (1) Resepi (1)