~> KONSERT TERHANGAT DI PASARAN <~

Isnin, 9 Mei 2011

Sedih! Aku Memang Tak Layak Masuk MasterChef Malaysia

Assalamualaikum


jemu.. jemu.. jemu.. hari hari makan gerai yang sama.. tengok lauk pun macam tak lalu aja nak makan.. akhirnya buat keputusan balik rumah.. huhuhu.. mula mula plan nak masak megi aja.. tapi sayang habis stok la pula.. tengok peti sejuk ada la ikan termenung dalam enam ekor macam tu.. chek kabinet dapur ada dua tin sardin.. segala bahan baik punya tersedia.. bawang besar ada.. bawang putih pun ada.. siap ada cili kering lagi.. sekali sekala masak pun best gak.. maka bermula aktiviti masak memasak.. hehehe..


main bedal aja gorang apa yang ada.. janji ada lauk sudah.. sedap ka tak lain cerita.. janji ada lauk pauk depan mata.. maka tercipta la dua menu masakan hari ni.. kalau masuk pertandingan masakan kompem kena keluar kot.. memang takda bakat bidang masak memasak ni.. huhuhu.. masakan ala bujang la katakan.. janji perut kenyang.. hati girang kan.. hehehe..

memang BL tak reti langsung bab masak memasak ni.. main bedal aja.. janji nampak hasil sudah.. haa.. ni lah dua menu masakan yang tercipta dalam beberapa jam yang lepas.. hehehe.. layannnnn..

sardin ceroi

ikan goreng hancur


bila tengok lauk pauk ni.. teringat balik masa kat kampus dulu.. nak jimat duit punya pasal.. tanak aja nasi kat dalam bilik member.. dia sponsor periuk nasi.. bahan masakan beli aja dekat gerai runcit luar kampus.. masakan ala ala bujang.. sedap ka tak.. belasah aja.. janji kenyang.. hehehe.. okay selamat menjamu selera ye..

22 ulasan:

THE LEKAT LEKIT STORY berkata...

boleh di maafkan kalau lelaki masak mcm ni.. ikan termenung ni kat belah utara je sebut. kalau ckp ngan hubby sy ikan termenung mampus 1 kl dia cari tak jumpa sebab sini panggil ikan kembung.. kekekeke

Along Usop berkata...

terus jadi lapar... ngaaa

zacky ~786~ berkata...

hehe.e.~ rileks la BL.. nama pun bujang... :)

saya YANA berkata...

haha... biaselah tu.. Yana kalau da jemu msak yg biasa masak.. last sekali mesti sardin.. haha..

mayra aish♥ berkata...

dah lama tak makan sardin!tengok pic kat entry neyh.terus mengidam sardin!huhuhu.

*masak-masak zaman study memang best!huhuhuu :DD

wida berkata...

makan sendiri x pe x sedap pon..janji kenyang.

saya lagi x pandai masak..huhu

fRaMe+LenSeS berkata...

cam aku jugak boss.. apa pun, hasil akhir sama dengan SEDAP.. hhihi

Mutiara Bernilai berkata...

banyak nye masak, makan brape org ni?


^__^

xpe, masak kat umah lg baik. kat lur tu kadang tak terjamin kbersihan..

muhamad hanif berkata...

sardin tu dah style dah, bab goreng tu ada fail sikit..ahahah..okla tu yea tak..

MiZ Rayy berkata...

bedal sudaahhh.. jnji prot kenyng.. hahaaa... memndgkn ko rjin jugak la msk, so, aku nk bkongsi la resepi org bujang.. hukhuk..


http://boneka91.blogspot.com/2011/05/ikan-bakar-kuali.html

udin berkata...

@THE LEKAT LEKIT STORY

hehehe..

udin berkata...

@Along Usop

haha!

udin berkata...

@zacky ~786~

hehe..

udin berkata...

@saya YANA

hehehe.. sardin kalau tak msk pun boleh mkn mcm tu ja.. kalau lalu mkn la.. hehehe..

udin berkata...

@mayra aish♥

masa study mmg sempoi.. bedal aja apa yg ada.. janji perut kenyang sudah..

udin berkata...

@wida

hehehe.. dah sendiri yg msk sedap ka tak belasah aja kan.. hehehe..

udin berkata...

@nadh

hehehe.. janji kenyang sudah kan..

udin berkata...

@Mutiara Bernilai

msk utk santapan adik beradik sekali.. selalu beli mkn kat luar aja.. dah hari ni gatal tgn nak msk sgt.. msk la lauk lebih sikit.. hehehe..

udin berkata...

@muhamad hanif

hahaha.. tapi tak tahan adik gua sapu lincin ikan goreng tu sampai habis.. sebab gua taruk cili sikit kat dlm ikan tu masa goreng tadi.. hahaha..

udin berkata...

@MiZ Rayy

wahh.. ikan bakar kuali.. hehehe.. terbaek..

ABU berkata...

esrius aku suka makn sardin..
antra pebret aku..Oyeh!!

udin berkata...

@ABU

hehehe.. citarasa kita sama bro.. mmg feveret aku sardin ni.. kalau tak msk pon aku lalu mkn mcm tu ja.. hehehe..

~> JURI AWAM <~

Get this widget

~> GENRE <~

Berita (95) Artikel (87) Perasaan (87) Santai (46) Renungan (40) Segmen (38) Informasi (35) Lawak (32) Aku (25) Isu (17) Muzik (14) Blog (13) Hukum (13) Pendapat (13) Kisah (12) Maharaja Lawak (12) Maharaja Lawak Mega (12) Ramadhan (10) Tokusatsu (10) Bloglist (9) Lirik (9) Tip (9) Puasa (7) Sukan (6) Band (5) Filem (5) Laman Sesawang (5) Misteri (5) Raya (5) Tahun Baru (5) Aidilfitri (4) Anime (4) Facebook (4) Kerjaya (4) Review (4) Tokoh (4) Yahudi (4) Gusti (3) Hari Lahir (3) Iklan (3) Petua (3) Seram (3) Teka Teki (3) Doa (2) GA (2) Kempen (2) Kesihatan (2) Motivasi (2) Penyakit (2) Seni Bela Diri (2) Tag (2) Tarikh (2) Aidiladha (1) Contest (1) Drama (1) Illuminati (1) Maal Hijrah (1) Manga (1) Merdeka (1) Mukadimah (1) Nuzul Al-Quran (1) Perkenalan (1) Raja Lawak (1) Resepi (1)