~> KONSERT TERHANGAT DI PASARAN <~

Isnin, 16 Mei 2011

Siapa Yang Salah Bila Lelaki Skodeng Wanita?

Assalamualaikum


lokasi kejadian dalam sebuah bas.. ketika itu dua orang pemuda duduk dibahagian belakang tempat duduk.. dalam beberapa minit kemudian bas berhenti.. lalu naik seorang wanita.. Man dan Amir begitu rakus memandang ke arah wanita tersebut.. mahu taknya memakai pakaian yang begitu ketat.. hingga menampakkan bentuk benjolan di bahagian dada wanita tersebut.. wanita tersebut duduk bertentangan bersebelahan dengan tempat duduk Man dan Amir.. lalu Man membisikkan kan sesuatu kepada Amir..



Man: amir.. amir.. ang tengok awek tu.. mantap wa cakap lu.. gila!

Amir: ehem.. ehem.. ehem.. tak boleh tahan.. tak boleh tahan.. baring baik wooo.. ni kalau dapat.. peh! tak tau nak kata apa wa cakap lu..

Man: ni kalau dapat seminggu tak keluar umah wooo.. gila! tak boleh tahan..

Amir: ang bayangkan kalau dapat tengok yang real punya.. fuhhh!

sambil berbisik sesama mereka mata begitu rakus memandang ke arah benjolan pada bahagian dada wanita tersebut.. akibat terlalu kerap memandang ke arah bahagian tersebut.. akhirnya wanita itu terperasan.. lalu memaki hamun kedua dua pemuda tersebut..

Wanita: kurang ajarrrr!!! memang dasar laki miang!!!

lalu bangun duduk di kerusi hadapan berjauhan dari tempat duduk Man dan Amir..

dalam kes macam ni sememangnya kaum lelaki dianggap gila seks.. kurang ajar.. biadap.. dan bla. bla.. bla.. tapi fikirkan kembali.. kalau kaum wanita itu sendiri yang dari segi pakaian memang betul betul mengikut syariah Islam.. bermaksud cara pemakainan tidak menampakkan aurat seseorang wanita itu.. adakah seseorang lelaki itu akan bernafsu melihat wanita sedemikian? okay mungkin akan ada yang akan mengatakan kalau nafsu tu dah buas.. dah tak kira dah sama ada perempuan tu menutup aurat atau tak.. okay tapi kemungkinan golongan wanita yang betul betul menutup aurat mengikut syariah Islam akan diganggu atau menjadi mangsa rogol, cabul dan bla.. bla.. bla.. agak nipis bukan?

sebenarnya nafsu seseorang lelaki terhadap wanita dalam pelbagai aspek.. antaranya dari segi suara wanita itu yang boleh juga menaikkan nafsu seseorang lelaki.. cara berjalan seseorang wanita itu juga boleh menaikkan nafsu seseorang lelaki.. haruman yang dipakaian oleh seseorang wanita itu juga boleh menaikkan nafsu lelaki.. tapi untuk entry ni BL hanya ingin menyentuh dari segi pakaian sahaja.. BL tidak mahu sentuh pasal wanita yang sememangnya suka berpakaian menjolok mata itu.. sememangnya golongan macam ni memang best untuk dijadikan bahan cuci mata untuk kaum lelaki.. siyes memang best! hahaha! apa yang BL nak sentuh tentang cara pemakaian wanita bertudung tapi masih lagi memakai pakaian yang menampakkan susuh tubuh mereka.. 

apa motif seseorang wanita suka berpakaian sedemikian rupa? tak cukup duit nak beli pakaian baru ka? atau memang sengaja hendak menarik perhatian kaum lelaki.. tapi bila mereka diganggu mula nak melenting tak tentu pasal.. ganguan seksual la.. itu la.. ini la.. padahal dari mula siapa yang salah? kaum wanita yang salah ka? atau nak salahkan lelaki juga atas dasar miang, gatal, gila seks dan sebagainya? secara jujur jika ada dua wanita dihadapan lelaki.. wanita A betul betul memakai pakaian yang mengikut syariah Islam.. dan wanita B pula cara pemakainan menutup tubuh badan tapi masih menampakkan tubuh badan yakni aurat wanita tersebut.. sudah tentu wanita B yang akan dijeling terlebih dahulu atas daya tarikan tubuh badan yang ditonjolkan wanita tersebut..  

ya.. sepatutnya lelaki itu sendiri perlu manjaga penglihatan mereka.. tapi kalau dah keadaan sekeliling terdedah macam tu.. sama ada sengaja atau tidak memang akan terpandang juga.. kalau nak dikira dari segi dosa pula.. dua dua dapat dosa bukan.. tapi punca yang menyebabkan dosa itu siapa? fikir fikirkan.. BL membuat entry ni bukan hendak memburukkan siapa siapa.. sekadar memperingati antara satu sama lain.. yang baik itu dari Allah S.W.T. yang buruk itu dari diri BL sendiri.. :)

13 ulasan:

alien berkata...

mmg susah kan bro
bila terpandang je rasa serba salah
org yg perasan sangka kita pervert
tapi perempuan tu pakai camtu drg ta pandang serong pula

Farhana Jafri berkata...

klau ikutkan pmpuan tu la yg slah sbb tayang dy pny body kat org tp laki pon kne la ad rse rspect kt prmpuan..

jemput singgah ANASAURUS :)

udin berkata...

@alien

biasa la.. kdg2 bukan nak tengok sgt pon (ayat elak diri) terpandang ja.. tapi ditafsir lain lak.. isk2..

udin berkata...

@Farhana Jafri

baiklah cik farhana ye.. :)

Rozuan Ismail berkata...

haha.susah la nak cakap sapa salah.huhu.

udin berkata...

@wan

haha.. takpa bro.. sekadar beri pendapat aja..

azim_3110 berkata...

Farhana Jafri: Lelaki boleh nak respect pada perempuan..namun terpulang kepada perempuan itu sendiri..sebab itu dalam Islam menekankan sangat aspek menutup aurat..
wanita itu dipandang kerana 2..pertama dipandang kerana rasa hormat..dan yg kedua dipandang kerana syahwat..
jika tak suka dipandang kerana syahwat, maka labuhkanlah tudung dan pakaian agar menutup aurat yg terdedah..
~~surah al-ahzab ayat ke 59~~
jika xnak, maka kalau ada lelaki idung belang usha o lakukan ape yg xsenonoh, maka jgn dipersalahkn org lain sebelum mnyalahkan diri sendiri.. (^^,)

Udin a.k.a BL: terbaek..

udin berkata...

@azim_3110

thanks azim atas pandangan anda.. :)

cik pulau berkata...

ehmm... actually..
gurls tu yang salah at the first place..yang duk pakai camtu tu sapa suruh.. demnn!!

tapi.. laki tu pun salah gak..
boleh je kalau nak jaga pandangan mata tu..
tak yah la nak cakap sampai camtu sekali..

udin berkata...

@cik pulau

urmm.. okay cik pulau atas pandangan yg diberi.. :)

azim_3110 berkata...

sebenarnya dalam soal ni xperlu nak salahkan siapa..jangan kita kata lelaki salah..dan jangan kita kata perempuan yg salah at the 1st place..nak ikutkan salah, syaitan yg salah sebab ingkar perintah Allah..jika semua manusia patuh perintah Allah, maka xkan ada yg dapat dipersalahkan..kan??
so kalau nak menyalahkan jugak, salahkan diri sendiri..

kenapa saya sebagai perempuan mendedahkan aurat sehingga menjadi penyebab orang lain masuk neraka..?kenapa saya tidak menutup aurat sehinggakan ramai lelaki tak jaga mata..?kenapa saya tidak menjaga maruah sehinggakan menjadi penyebab wanita lain menjadi mangsa..
dan,
kenapa saya sebagai lelaki yang sepatutnya kuat, lemah dengan nafsu dan hasutan..kenapa saya tidak menjaga pandangan dan iman..?kenapa saya dilahirkan hanya semata2 untuk membuat kemaksiatan..kenapa saya sebagai lelaki yg fitrahnya melindungi perempuan, saya pula yang merosakkannya??

mushroom berkata...

dalam kes ni perempuan yg slh sebab ske2 nak tayang2 barang dia. dan lelaki pulak sepatutnya kena jaga pandangan sebab Allah dah suruh kan. haish, tataw nak cakap camne lagik. rosak2~

udin berkata...

@azim_3110

thanks saudara azim atas pandangan yang diberi.. :)

~> JURI AWAM <~

Get this widget

~> GENRE <~

Berita (95) Artikel (87) Perasaan (87) Santai (46) Renungan (40) Segmen (38) Informasi (35) Lawak (32) Aku (25) Isu (17) Muzik (14) Blog (13) Hukum (13) Pendapat (13) Kisah (12) Maharaja Lawak (12) Maharaja Lawak Mega (12) Ramadhan (10) Tokusatsu (10) Bloglist (9) Lirik (9) Tip (9) Puasa (7) Sukan (6) Band (5) Filem (5) Laman Sesawang (5) Misteri (5) Raya (5) Tahun Baru (5) Aidilfitri (4) Anime (4) Facebook (4) Kerjaya (4) Review (4) Tokoh (4) Yahudi (4) Gusti (3) Hari Lahir (3) Iklan (3) Petua (3) Seram (3) Teka Teki (3) Doa (2) GA (2) Kempen (2) Kesihatan (2) Motivasi (2) Penyakit (2) Seni Bela Diri (2) Tag (2) Tarikh (2) Aidiladha (1) Contest (1) Drama (1) Illuminati (1) Maal Hijrah (1) Manga (1) Merdeka (1) Mukadimah (1) Nuzul Al-Quran (1) Perkenalan (1) Raja Lawak (1) Resepi (1)