~> KONSERT TERHANGAT DI PASARAN <~

Selasa, 31 Mei 2011

Apakah Itu Pemasaran?

Assalamualaikum




Selamat malam dan salam sejahtera kepada pembaca blog budak logam.. Peh! Baru tiga hari tak update blog rasa macam tiga tahun lak.. Hahaha.. Sori la kalau ada yang ternanti nanti update baru yer.. Konon konon macam ada la kan.. :p Okay malam ni sekadar nak berkongsi sikit pasal Pemasaran.. Tau tak apa itu Pemasaran? Tahukah anda Pemasaran amat dititikberatkan dalam suatu perniagaan?

Sabtu, 28 Mei 2011

Video Maharaja Lawak Minggu Ke 9: Balas Tersingkir

Assalamualaikum




Peh! Terbaik.. Terbaik.. Terbaik.. Dah layan Maharaja Lawak? Hehehehehe.. Minggu ni Maharaja lawak membawa kelainan berbanding minggu minggu sebelum ni.. Dimana pada minggu ni peserta Maharaja Lawak digandingkan dengan pelawak pelawak tempatan yang sedia ada iaitu Sathiya, Bell Ngasri, AR. Badul, Sharifah Shahira, Kenchana Devi, dan Ah Chong Sweet Child.. 

Manakala pihak juri juga membuat kejutan dimana pihak akan memberi komen dan kritikan kepada para peserta Maharaja Lawak tidak mengikut giliran seperti mana minggu minggu sebelum ni.. Antara peserta Maharaja Lawak yang masih tinggal adalah Jozan, Nabil, Sepah, Jambu, Balas dan juga R2 yang telah diundi masuk pada gelanggang Maharaja Lawak minggu ke 8.. Minggu ni peserta yang tersingkir adalah kumpulan Balas.. Jom layan video Maharaja Lawak minggu ke 9.. Siyes! Sempoi.. Hehehehehe.. ;p


Jumaat, 27 Mei 2011

Gunakan Air Dan Serbuk Penaik Untuk Kurangkan Kesan Asid?

Assalamualaikum


KUALA LUMPUR: Beberapa siri insiden serangan asid di Lembah Klang baru-baru ini jelas menimbulkan ketakutan di kalangan orang awam, terutamanya kaum wanita.

Sehingga kini, sejumlah 23 kes dilaporkan sejak Mac namun orang yang bertanggungjawab masih bebas lepas.

Namun, seorang pakar kimia Prof Dr Zainudin Arifin berkata orang ramai tidak seharusnya berasa cemas dan terancam dengan insiden berkenaan.

Abim Gesa Tindakan Ke Atas Blog Hina Islam

Assalamualaikum




Angkatan Belia Islam Malaysia (Abim) mahu tindakan tegas diambil ke atas blog dan laman Facebook yang menggunakan nama 'Makcik Hajjah Sitt Al Wuzara' kerana jelas menghina imej serta kesucian agama Islam.

Setiausaha agungnya Mohamad Raimi Ab Rahim berkata, bahan-bahan yang dimuatkan itu menggambarkan niat jahat dan berbentuk provokasi.

Rabu, 25 Mei 2011

Tips Mewujudkan Keyakinan Diri

Assalamualaikum




Selamat pagi dan salam sejahtera kepada pembaca blog Budak Logam. Macam mana reaksi anda pagi ini? Mesti ceria selalu okay.. Tak mau masam muka ini.. Hehehe.. Pagi ini nak kongsi tip untuk mewujudkan keyakinan dalam diri.. Tidak dinafikan setiap sesuatu yang kita lakukan mesti ada masalah.. Persoalannya bagaimana kita menangani masalah itu? Bila masalah ini terlalu berat maka akan menurunkan keyakinan diri kita untuk mencari jalan penyelesainan.. Bagaimana untuk mewujudkan keyakinan dalam diri? Jom baca sedikit tip ini.. Hehehe.. 

Selasa, 24 Mei 2011

Perbuatan Bintang Disney Selena Gomez Dikecam Hebat Akibat Mengecat kuda Untuk Penggambaran Klip Video

Assalamualaikum




Demi penggambaran klip video terbaru, bintang Disney Selena Gomez dikejam kerana mengecat seekor kuda dengan warna merah jambu..

Topi Puteri Beatrice Dilelong RM400,313 Di Laman Internet

Assalamualaikum




Haha! Macam macam.. Topi yang agak luar biasa dipakai Puteri Beatrice pada majlis perkahwinan diraja Britain bulan lalu dijual dengan harga £81,100 (RM400,313) melalui satu lelongan di laman internet..

Ahad, 22 Mei 2011

Kini Salji Turun Di Malaysia

Assalamualaikum


SHAH ALAM: Orang ramai, bersama-sama 'Dora the Explorer' dan i-City, menyambut kedatangan salji pertama di Snowalk pada 19 Mac lepas apabila teknologi dari Korea Selatan itu dilancarkan sebagai tarikan terbaru di "City of Digital Lights".

Zed Zaidi Rasa Pelik Tidur Dengan Isteri

Assalamualaikum


Zed Zaidi


PETALING JAYA: Pelakon Zed Zaidi, 30, yang baru melangsungkan perkahwinan pada Jumaat lalu mengakui masih berasa kekok dengan status baru itu.

Dunia Lebih Selamat Dengan Kematian Osama?

Assalamualaikum

Datuk Seri Najib Razak berkata dunia akan lebih selamat dan aman berikutan kematian pemimpin pengganas Al-Qaeda, Osama bin Laden, dalam satu operasi oleh pihak keselamatan Amerika Syarikat bersama Pakistan di luar Islamabad hari ini.


Perdana Menteri berkata kematian Osama adalah juga satu pengajaran bahawa keganasan tidak membuahkan sesuatu kebaikan sebaliknya membawa kemudaratan kepada semua pihak.

Wajarkah Jenazah Osama Dikebumi Di Laut Arab?

Assalamualaikum


Jenazah pemimpin Al-Qaeda, Osama Laden telah dikebumikan di utara Laut Arab dari atas geladak kapal pengangkut pesawat milik Amerika Syarikat, USS Carl-Vinson.


Ini dilakukan selepas jenazah beliau dimandikan dan dilaksanakan mengikut cara Islam, kata pegawai pertahanan Amerika, semalam.

Wanita Dibunuh Kerana Tolak Lamaran

Assalamualaikum


Hanya kerana enggan berkahwin dengan teman lelakinya, seorang wanita berumur 23 tahun ditikam hingga mati di bilik sewaan lelaki itu di Taman Mahkota, Jalan Stadium di Alor Setar, malam tadi.

Harga Minyak Jatuh AS$101 Setong

Assalamualaikum




Harga minyak di Asia jatuh kepada AS$101 setong hari ini.

Sarimah Ahmad Berjuang Untuk Hidup Kerana Kanser

Assalamualaikum




KUALA LUMPUR: Seniwati Datuk Sarimah Ahmad tidak menyangka dapat menyambut hari lahirnya ke 69 pada 28 April lalu ketika disahkan menghidap kanser otak, hidung dan lidah sejak setahun lalu.

Aimi Jarr Meninggal Dunia

Assalamualaikum


Allahyarham Aimi Jarr


HULU KLANG: Pelakon veteran dan penulis, Aimi Jarr atau Omar Puteh, 72, yangjuga bekas wartawan hiburan meninggal dunia di rumahnya di Taman Melawati, pagi Selasa.

Suhu Panas Dijangka Berakhir Minggu Depan

Assalamualaikum


Suhu panas yang melanda Semenanjung Malaysia ketika ini hanya bersifat sementara dan dijangka berakhir dalam masa seminggu lagi, kata Pengarah Pusat Ramalan Cuaca Jabatan Meteorologi Malaysia, Saw Bun Liong.

Sekarang Trend Kahwin 'SSS', Cerai 'SSS' Eh???

Assalamualaikum




kahwin 'SSS', cerai 'SSS'??? apakah ini??? yang pasti 'SSS' ini tidak merujuk kepada jeneral 'SSS' okay.. korang kenal kan sapa dia.. hehehe.. 'SSS' ini adalah singkatan kepada istilah suka sama suka.. sama ada kita sedar atau tidak.. saban hari sering berlaku kes perceraian bukan.. mengapakah hal ini terjadi.. padahal sebelum ini punya rak bercinta.. tapi akhirnya bila berkahwin tak sampai setahun bercerai.. itu belum lagi kes yang sampai beranak pinak.. maka BL hendak berkongsi satu artikel berkaitan dengan fenomena kahwin 'SSS',cerai 'SSS' ini.. hurm..

Lelaki Terjun Bangunan Akibat Majikan Tak Bagi Cuti

Assalamualaikum


gila! gara gara tidak diberikan cuti oleh majikan.. seorang lelaki Asia bertindak membunuh diri dengan terjun dari tingkat ke 147, bangunan pencakar langit tertinggi dunia Burj Khalifa di Dubai kelmarin.. kes bunuh diri ini merupakan kejadian kali pertama sejak menara itu dibuka tahun lalu..

Sabtu, 21 Mei 2011

Video Konsert Monoloque @ Acoustic Nights

Assalamualaikum




Kepada komrad komrad MonoloQue sekalian. Jom layan konsert MonoloQue di Malam Akustik/Acoustic Nights yang telah berlangsung pada 24 April 2011 lepas. Info selanjutnya tentang Acoustic Nights "Sini".

Maharaja Lawak Minggu Ke 8: R2 Diundi Masuk | Man Tersingkir

Assalamualaikum




Tahniah diucapkan kepada kumpulan R2 kerana berjaya diundi masuk kembali ke gelanggang Maharaja Lawak. Dari segi persembahan R2 tadi juga tidak menghampakan. Semoga memberi persembahan yang lebih baik lagi di minggu hadapan. Peserta yang tersingkir untuk minggu ini adalah Man. Bagi BL pujian harus diberi kepada Man kerana telah berusaha untuk memberi persembahan di gelanggang Maharaja Lawak ini. Tahniah Man! Jom layan video Maharaja Lawak minggu ini.. Hehehe

Khamis, 19 Mei 2011

Negara Perlu Persediaan Awal Tangani Paras Air Laut Meningkat

Assalamualaikum


MOHD Farid Khan Kadir, 24 (kiri), dan rakannya berdiri atas batang pokok bakau dan kelapa yang tumbang akibat hakisan di Pantai Punggur yang terletak kira-kira 30 kilometer dari Batu Pahat, Johor, kawasan rendah di pesisiran pantai Semenanjung yang terdedah kepada peningkatan paras air laut akibat pemanasan global. (Gambar dipetik dari Berita Harian)


Masyarakat antarabangsa mencetuskan gesaan supaya isu kajian tempatan dan antarabangsa mengesahkan air laut semakin meningkat akibat pemanasan global harus diberi perhatian serius oleh semua negara.

Rabu, 18 Mei 2011

Pemanasan Global Ancam 7 Kawasan Di Malaysia

Assalamualaikum




Selamat Pagi dan salam sejahtera kepada pembaca blog Budak Logam. Pagi ini BL tertarik dengan artikel mukadepan akhbar berita harian "Sini" berkaitan kesan pemanasan global pada negara Malaysia dalam tempoh sembilan tahun akan datang yang berkemungkinan melenyapkan beberapa bandar di negara ini yang terletak di kawasan rendah, terutama berhampiran pantai yang berkemungkinan ditenggelami air laut. Hal ini berikutan fenomena paras air laut yang semakin meningkat akibat pemanasan global.

Isnin, 16 Mei 2011

Siapa Yang Salah Bila Lelaki Skodeng Wanita?

Assalamualaikum


lokasi kejadian dalam sebuah bas.. ketika itu dua orang pemuda duduk dibahagian belakang tempat duduk.. dalam beberapa minit kemudian bas berhenti.. lalu naik seorang wanita.. Man dan Amir begitu rakus memandang ke arah wanita tersebut.. mahu taknya memakai pakaian yang begitu ketat.. hingga menampakkan bentuk benjolan di bahagian dada wanita tersebut.. wanita tersebut duduk bertentangan bersebelahan dengan tempat duduk Man dan Amir.. lalu Man membisikkan kan sesuatu kepada Amir..

Gadis Belasah Lelaki Gara Gara Tidak Dapat Melakukan Hubungan Seks

Assalamualaikum


hahaha.. macam macam.. seorang gadis bertindak membelasah lelaki gara gara kemahuan untuk melakukan hubungan seks tidak tercapai.. jom layan klip video ini..

4 Beranak Berjubah Samun Stesen Minyak

Assalamualaikum


RAKAMAN CCTV menunjukkan ketua ‘geng jubah’ cuba melibas parang ke arah pemilik stesen minyak di Permas Jaya, Johor Bahru, kelmarin.


JOHOR BAHRU: Selepas menetak kepala anak saudaranya, seorang pemandu teksi bersama tiga anak lelaki yang masih bersekolah dan bersenjatakan parang, bukan saja menyamun sebuah stesen minyak malah menyerang anggota polis yang cuba menahan mereka, di Taman Pelangi di sini, kelmarin.

Ahad, 15 Mei 2011

Tekanan Dorong Tahanan Bunuh Diri

Assalamualaikum


KUALA LUMPUR: Seorang pakar psikiatri terkenal berkata kes bunuh diri lebih banyak berlaku dalam kalangan penghuni tempat tahanan, berbanding mereka yang bebas menjalani kehidupan.

Lazimnya, penghuni penjara yang bertindak menamatkan riwayat hidup masing-masing terdiri daripada mereka yang masih muda, belum berkahwin,menjalani tahanan untuk tempoh yang panjang, menjadi mangsa penderaan dan mengalami gangguan mental, kata pakar psikiatri forensik Australia Prof Dr Paul Mullen.

Sambutan Ulang Tahun Nakba Cetus Kerinduan Pelarian Palestin Terhadap Tanah Air

Assalamualaikum


Mariam Daher, 83 bercakap mengenai Nakba di in kem pelarian Jabalya di utara Semenanjung Gaza pada 12 Mei, 2011. - Foto BERNAMA


SEMENANJUNG GAZA: Ketika Israel menyambut dengan penuh gembira kejayaan menubuhkan negaranya di wilayah Palestin, kira-kira lima juta warga Palestin yang kehilangan tanah air, menyambut ulang tahun ke-63 Nakba dengan penuh duka dan kemarahan.

Penyeludupan Keluar Gula Dijangka Berkurangan?

Assalamualaikum




Kenaikan harga gula kepada RM2.30 sekilogram akan melumpuhkan aktiviti penyeludupan bahan subsidi itu ke negara jiran selain dapat menjimatkan perbelanjaan kerajaan, kata Timbalan Menteri Kewangan Datuk Dr Awang Adek Hussin.

Amir Tak Sangka Disingkir Dari Gelanggang Maharaja Lawak

Assalamualaikum


Amir gagal memberikan persembahan lawak yang berkualiti. Foto FAIHAN GHANI


KUALA LUMPUR: Peserta Amir atau nama sebenarnya Mohammad Amirullah Azmi, 23 tidak menyangka bahawa dirinya disingkir, selepas diumumkan tersingkir oleh juri tetap Ahmad Idham pada minggu ketujuh program tersebut, Jumaat.

Terima Kasih Atas Jasa Mereka Selama Ini

Assalamualaikum


di suatu pagi yang agak suram kedengaran jeritan cikgu Aini terpekik dengan penuh semangat mengajar matapelajaran sejarah.. sememangnya menjadi kebiasaan cikgu Aini menggunakan teknik pembelajaran dengan menyoal kembali murid segala apa yang telah diajarnya pada kelas sebelum ini.. BL merupakan antara murid yang telah disenaraikan sebagai calon utama untuk menjawab segala soalan soalan maut cikgu Aini.. tapi pada pagi itu mood cikgu Aini agak kurang okay sikit.. akibat tidak dapat menjawab segala soalan soalan yang disoal oleh cikgu Aini.. maka BL telah dikenakan hukuman yang sampaikan sekarang tidak akan BL lupakan..

Sabtu, 14 Mei 2011

Pemuda Gelupur Disimbah Sebaldi Asid

Assalamualaikum


haish! muka depan akhbar Metro hari ni.. ada lagi yang jadi mangsa simbah asid.. tak paham betul la apa motif segelintir mereka yang bertindak menyimbah asid kepada orang awam ni? gila! kali ni yang menjadi mangsa seorang pemuda di kawasan Alor Setar pula.. Muhamad Hanif Sunaid@Shuib, 25 tahun telah melecur kira-kira 50 peratus di tubuh selepas disimbah asid dihadapan rumahnya..

Akhirnya Amir Maharaja Lawak Tersingkir Di Minggu Ke 7

Assalamualaikum




hahaha.. suka.. suka.. suka.. korang dah layan belum Maharaja Lawak untuk minggu ni??? amacam??? best??? hahaha.. BL layan dekat youtube aja.. haa.. tema untuk minggu ni 'silent comedy'.. memang sempoi.. keseluruhan persembahan okay la.. BL layan aja semua.. terutama kumpulan Jambu.. peh! diorang ni memang kepala gila.. hahaha..

Rabu, 11 Mei 2011

Koperal Naik Angin Tembak Isteri Curang

Assalamualaikum


hati siapa yang tak bengang kalau melihat pasangan berlaku curang didepan mata.. lebih lebih lagi jika pasangan suami isteri.. seorang anggota polis yang baru selesai menjalankan tugas bertindak diluar dugaan apabila melepasakan tembakan terhadap pasangan terbabit setelah melihat isteri kesayangan bermesra dengan lelaki lain..

Selasa, 10 Mei 2011

Awas! Waspada Air Zamzam Palsu

Assalamualaikum


RAMAI pendatang asing dan warga Arab Saudi sendiri didakwa menjual air Zamzam palsu di Makkah.


MAKKAH: Sejumlah besar pendatang haram dan sesetengah warga Arab Saudi menjadikan kerjaya menjual air Zamzam palsu kerana mampu meraih keuntungan lumayan.

Penangan Dangdut Rimba

Assalamualaikum


dangdut rimba? benda apa ini? genre muzik baru kah? haa.. dangdut rimba ini merujuk kepada sebuah restoren dalam ladang ternakan di atas bukit di Lubok Cina.. pada asalnya restoren ini berkonsepkan keluarga tapi kini menjadi 'kelab dangdut rimba' yang menyediakan kemudahan karaoke sehingga menimbulkan gangguan kepada penduduk kampung berhampiran..

Isnin, 9 Mei 2011

Esok (10 Mei 2011) Harga Gula Naik 20 Sen

Assalamualaikum




Harga gula akan naik 20 sen kepada RM2.30 sekilogram berkuatkuasa esok (10 Mei).

Sedih! Aku Memang Tak Layak Masuk MasterChef Malaysia

Assalamualaikum


jemu.. jemu.. jemu.. hari hari makan gerai yang sama.. tengok lauk pun macam tak lalu aja nak makan.. akhirnya buat keputusan balik rumah.. huhuhu.. mula mula plan nak masak megi aja.. tapi sayang habis stok la pula.. tengok peti sejuk ada la ikan termenung dalam enam ekor macam tu.. chek kabinet dapur ada dua tin sardin.. segala bahan baik punya tersedia.. bawang besar ada.. bawang putih pun ada.. siap ada cili kering lagi.. sekali sekala masak pun best gak.. maka bermula aktiviti masak memasak.. hehehe..

Misteri Bot Berdarah

Assalamualaikum



SABAK BERNAM: Jeti nelayan Kampung Bagan Sungai Besar, dekat sini, gempar apabila sebuah bot yang dinaiki lima nelayan ditemui dengan kesan darah di beberapa bahagian dalam bot berkenaan, kelmarin.

Pi Mai Pi Mai Tang Tu Muncul Kembali

Assalamualaikum


Dari kiri, Freddie, Imuda, Zami Ismail, Khatijah Tan dan Hafsham.


SITKOM komedi, Pi Mai Pi Mai Tang Tu pernah menjadi fenomena sekitar tahun 80-an sehingga melonjakkan watak-watak seperti Pak Uda, Mak Ngah, Ana, Lucy, Budin, Mat Deris, Mat Over dan Ravi. Watak itu begitu sinonim dengan sitkom tersebut dan masih diingati sehingga hari ini.

Ahad, 8 Mei 2011

NAZA 'SATRIA SELENDANG MERAH'

Assalamualaikum


Platinum Walk Production sedang menjalankan penggambaran drama bersiri fiksyen sains bertajuk "Naza - Satria Selendang Merah" di Pusat Sains Negara. Penggambaran ini akan berlangsung selama 3 hari bermula dari 25 - 27 April 2011.

Riwayat Hidup Mike Tyson

Assalamualaikum


TYSON sebenarnya telah mengenali burung merpati lebih awal dari tinju serta disifatkannya sebagai detik paling aman ketika menghabiskan masa bersama lebih 2,000 merpati peliharaannya.

ASSALAMUALAIKUM, itulah ayat pertama yang keluar dari legenda tinju dunia, Mike Tyson ketika penulis memperkenalkan diri. Memang agak terkelu bila mendengar Tyson memberi salam apatah lagi melihatkan wajahnya yang agak bengis sementelah terukir unik bentuk tatoo, sesuatu yang dilarang bagi umat Islam.

Aku Sangat Menyanjungi Wanita Ini

Assalamualaikum


yaa.. BL sangat menyangjungi wanita ini.. satu satunya wanita yang telah banyak berkorban dalam hidup BL sejak didalam kandungan hingga ke hari ini.. wanita ini lah yang menjaga dengan penuh kasih sayang sewaktu BL kecil dahulu.. jasa wanita ini memang tidak mampu dibalas dengan wang ringgit yang berjuta juta.. sungguh besar pengorbanan wanita ini dalam hidup BL.. wanita yang BL maksudkan adalah ibu BL sendiri.. lebih mesra dengan panggilan "mak"..

Zed-Nelly Bulan Madu Di Dublin, Ireland

Assalamualaikum


Zed dan Nelly ketika upacara memotong kek di Dewan Perdana Felda, Kuala Lumpur, Sabtu. - Foto DARRAN TAN


KUALA LUMPUR: Majlis resepsi perkahwinan pelakon Zed Zaidi dan Nelly Natalia berlangsung dengan penuh protokol apabila 20 pengawal mengawal ketat setiap upacara melibatkan pengantin.

Penonton Marah AC Mizal ‘Sokong’ Amir (Raja Lawak)

Assalamualaikum


AC Mizal memerhatikan Amir dari belakang.


PETALING JAYA: Pengacara AC Mizal mengakui ada segelintir penonton Maharaja Lawak kurang bersetuju dengan caranya yang seolah-olah menyokong Amir (Raja Lawak).

Penangan Ratu Anai-Anai

Assalamualaikum




LEDANG: “Isteri berterima kasih kepada saya selepas kami bersama,” kata Abdul Rahim Abu Bakar, 45, menceritakan khasiat memakan hidup-hidup ratu anai-anai yang didakwanya boleh merapatkan hubungan suami isteri.

Sabtu, 7 Mei 2011

Pelajar Jual Dara RM218,062

Assalamualaikum


LAMAN web Yantra mempamerkan lelongan dara milik pelajar berusia 21 tahun yang hanya mahu dikenali sebagai Noelle.


AMSTERDAM, Belanda - Seorang pelajar berusia 21 tahun dari Belgium yang hanya mahu dikenali sebagai Noelle menjual daranya pada harga 50,000 euro (RM218,062) dalam satu lelongan di internet, lapor sebuah akhbar semalam.

Sekadar Renungan: Gambaran Hari Kiamat

Assalamualaikum




Hari kiamat bakal tiba kelak, sebagai seorang muslim kita wajib mempercayai tentang kejadian hari kiamat yang bakal berlaku kerana merupakan salah satu rukun Iman iaitu percaya pada hari Akhirat iaitu waktu yang bakal berlaku selepasnya hari Kiamat. Hari Kiamat merupakan hari yang digambarkan sebagai musnahnya seluruh alam dan bumi dan kebangkitan semula. Kiamat berasal dari perkataan bahasa Arab iaitu قيام yang bermaksud bangkit atau bangun. Ia merupakan satu kepercayaan dalam agama samawi, termasuk Yahudi, Kristian dan Islam.

Wanita Rentung Selepas Selamatkan Tiga Anak

Assalamualaikum


SAUDARA mara dan penduduk kampung hadir di tanah perkuburan Islam Kampung Kenor untuk melihat jenazah Rafidah disemadikan, malam tadi.

ZAMRI Hamat bersama dua anaknya, Rashidah Ilina dan Zaim Shahrul.

Rafidah Ismail


KUALA KRAI: Sehari menjelang sambutan Hari Ibu, seorang ibu berkorban nyawa bagi menyelamatkan tiga anaknya daripada api yang marak membakar rumah mereka di Taman Sri Guchil, Kuala Krai, tengah hari semalam.

Video Maharaja Lawak Minggu 6

Assalamualaikum


adoiii.. kecewa.. kecewa.. kecewa.. apsal la takda penyingkiran pula malam ini.. hurm.. seperti mana yang dijangkakan.. antara peserta yang berada pada kedudukan tiga kebawah adalah Balas, Amir dan Man.. masa AC umumkan nama Amir terselamat mood BL dah spoil habis.. ingatkan Man yang bakal tersingkir tadi.. rupa rupanya tiada penyingkiran untuk malam ini.. maka ini bermakna terselamat lagi Amir malam ini.. grrrrrrr.. bertuah sungguh si Amir ini kan.. haha!

Jumaat, 6 Mei 2011

Adakah Amir Maharaja Lawak Bakal Terkeluar Minggu Ini?

Assalamualaikum


fuh.. tak sabar.. tak sabar.. apa yang tak sabar ini? hehehe.. apa lagi Maharaja Lawak la.. siapa pula agaknya yang bakal terkeluar malam ini.. (lagak macam dapat tengok ML dekat astro warna) padahal layan dekat youtube aja.. huhuhu..

Zami Ismail @ Pak Uda Di Wad ICU Akibat Jangkitan Kuman Pada Paru-Paru

Assalamualaikum




BEN ASHAARI GEGAR BLOG MAY 2011

Assalamualaikum




Suspek Bunuh Tunang Maut Minum Racun

Assalamualaikum


BUKIT MERTAJAM: Seorang lelaki yang disyaki menikam tunangnya sehingga mati di sebuah stesen minyak di sini pada Rabu, menemui ajal selepas minum racun rumpai.

Bapa Didakwa Rogol Anak Lapan Tahun

Assalamualaikum


AMPANG: Seorang pengawal keselamatan dihadapkan ke Mahkamah Sesyen di sini pada Khamis, atas tuduhan merogol anak kandungnya yang berusia lapan tahun sembilan bulan.

Bieber Kena Baling Telur Di Pentas

Assalamualaikum


Remaja ditahan pecah bumbung dewan konsert

SYDNEY: Seorang remaja Australia didakwa semalam kerana memecah masuk dari bumbung sebuah arena konsert supaya dapat membaling telur ke arah bintang pop sensasi Kanada, Justin Bieber, yang meneruskan persembahannya tanpa sebarang masalah.

Khamis, 5 Mei 2011

JIKA ANDA SEORANG BLOGGER

Assalamualaikum



Rabu, 4 Mei 2011

Sampai Bila Amalan Seperti Ini Akan Berakhir?

Assalamualaikum


rambut sama hitam, tapi hati lain lain.. jika dahulu disangka kawan, tapi kini menjadi lawan.. wah apa hal tiba tiba ayat pujangga pula kan.. hehehe.. sebenarnya baru aja layan ekspose mistik tadi.. ngeri gak tengok reaksi pompuan yang kena rasuk itu.. kalau tiada ilmu di dada bukan senang nak lawan dengan makhluk halus ini.. selagi hasad dengki masih ada maka segala amalan khurafat ini tidak akan lenyap dari muka bumi ini.. huh!

Cara Selamat Guna Telefon Dalam Kelas

Assalamualaikum


spot chek.. haa masa zaman sekolah dulu masa spot chek ini la paling menyampah sekali.. bila nampak aja pengawas dan guru disiplin datang masing masing dah standby sorok barangan terlarang di tempat tempat tertentu.. masa tu kecik besar kecik besar aja tengok pengawas dengan tanpa serba salah geledah beg sekolah kita bukan.. rasa macam nak cepuk aja sekor sekor..

Selasa, 3 Mei 2011

Terima Sahaja DugaanNYA

Assalamualaikum


akhirnya ada juga masa untuk update blog usang ini.. huhuhu.. kepada pembaca blog budak logam ini BL minta maaf sangat kerana agak kurang 'mengupadatekan' blog kebelakangan ini.. (bajet macam dah ramai pembaca setia) bukan apa.. badan agak kurang sihat sikit 2-3 hari lepas..

~> JURI AWAM <~

Get this widget

~> GENRE <~

Berita (95) Artikel (87) Perasaan (87) Santai (46) Renungan (40) Segmen (38) Informasi (35) Lawak (32) Aku (25) Isu (17) Muzik (14) Blog (13) Hukum (13) Pendapat (13) Kisah (12) Maharaja Lawak (12) Maharaja Lawak Mega (12) Ramadhan (10) Tokusatsu (10) Bloglist (9) Lirik (9) Tip (9) Puasa (7) Sukan (6) Band (5) Filem (5) Laman Sesawang (5) Misteri (5) Raya (5) Tahun Baru (5) Aidilfitri (4) Anime (4) Facebook (4) Kerjaya (4) Review (4) Tokoh (4) Yahudi (4) Gusti (3) Hari Lahir (3) Iklan (3) Petua (3) Seram (3) Teka Teki (3) Doa (2) GA (2) Kempen (2) Kesihatan (2) Motivasi (2) Penyakit (2) Seni Bela Diri (2) Tag (2) Tarikh (2) Aidiladha (1) Contest (1) Drama (1) Illuminati (1) Maal Hijrah (1) Manga (1) Merdeka (1) Mukadimah (1) Nuzul Al-Quran (1) Perkenalan (1) Raja Lawak (1) Resepi (1)