~> KONSERT TERHANGAT DI PASARAN <~

Selasa, 4 Januari 2011

"Langkah Langkah Yang Perlu Diambil Jika Berlaku Gangguan Bekalan Air"

Assalamualaikum..




hurm.. n3 kali ni masih g pasal air atau dlm bahasa utara kitaorg panggil "ayaq".. mmg leceh bukan bila xda ayaq air.. lebih lebih lagi time kena masalah gangguan bekalan ayaq air .. semua menda jadi tergendala bukan.. kalau time kena sekatan ayaq air ni apa yg hangpa korang wat??








langkah langkah yg perlu hangpa korang lakukan bila berlaku gangguan bekalan ayaq air:




~> ajak member member, adik beradik, sepupu sepapat, serta keluarga p wat ja picnic kat kawasan yg ada sumber air mcm air terjun, tasik, sungai, laut, dan bla bla bla..

~> kalau time kena gangguan tu hari hujan lagi sempoi.. maka sila bawa keluar segala baldi, periuk belaga, tapawe, dan bla bla bla yg ada kat dlm umah tu p tadah air hujan kat luar..

~> ajak memeber member, adik beradik, sepupu sepapat p lepak kat hotel, chalet, rumah tumpangan yg sedia ada.. cari yg bajet murah sudah.. janji ada ayaq air..

~> time ni la masa nk p melawat sanak saudara, rakan taulan, sepupu sepapat yg dok kat negeri lain kn..

~> keluar ja melancong kat mana mana samada dalam atau luar negara sewaktu tempoh gangguan bekalan air berlaku..

~> bawa adik beradik, sanak saudara, member member, sepupu sepapat korang p lepak kat kawasan R & R.. kat sini kan semua ada.. tempat makan ada.. bilik ayaq air.. surau..

~> ajak adik beradik, sanak saudara, sepupu sepapat, member member p borong segala ayaq air mineral yg ada kat pasar raya, kedai runcit, stesen minyak, dan bla bla bla..


BL: nasib baek la time penang kena gangguan bekalan ayaq hari tu telaga umah aku x kering lagi.. hehe :D

8 ulasan:

NUR AIN AZMAN berkata...

Good info

keep it up


btw, jom komen sini
wish me luck
thanks ya

http://letopkeypad.blogspot.com/2011/01/contest-fesyen-untuk-semua.htmlram

misyamissyou berkata...

hahaa! time tu la nak melawat kaum keluarga..kalau xjd gangguan air xdenye nak dtg melawat..haha

Aqila Safuan berkata...

kehkehkeh. bagus jugak idea tttuuu . tapi biasanya bekalan air sehari dua je kaan , toksah lah pergi luar negra! hahahah

udin berkata...

@NUR AIN AZMAN

wokey nanti kite singah k.. :)

udin berkata...

@misyamissyou

haha.. tu la pasal.. time susah bwu nk ingat kat owg laen.. hurm

udin berkata...

@Aqila Safuan

hehe.. mana nk taw kot2 sapa yg nk p melancong kat luar negara.. time kena gangguan ni la time nk p kn.. :D

AesyaZealous berkata...

hahaha.. idea bijak

udin berkata...

@AesyaZealous

haha.. bijak merapu ja.. ;)

~> JURI AWAM <~

Get this widget

~> GENRE <~

Berita (95) Artikel (87) Perasaan (87) Santai (46) Renungan (40) Segmen (38) Informasi (35) Lawak (32) Aku (25) Isu (17) Muzik (14) Blog (13) Hukum (13) Pendapat (13) Kisah (12) Maharaja Lawak (12) Maharaja Lawak Mega (12) Ramadhan (10) Tokusatsu (10) Bloglist (9) Lirik (9) Tip (9) Puasa (7) Sukan (6) Band (5) Filem (5) Laman Sesawang (5) Misteri (5) Raya (5) Tahun Baru (5) Aidilfitri (4) Anime (4) Facebook (4) Kerjaya (4) Review (4) Tokoh (4) Yahudi (4) Gusti (3) Hari Lahir (3) Iklan (3) Petua (3) Seram (3) Teka Teki (3) Doa (2) GA (2) Kempen (2) Kesihatan (2) Motivasi (2) Penyakit (2) Seni Bela Diri (2) Tag (2) Tarikh (2) Aidiladha (1) Contest (1) Drama (1) Illuminati (1) Maal Hijrah (1) Manga (1) Merdeka (1) Mukadimah (1) Nuzul Al-Quran (1) Perkenalan (1) Raja Lawak (1) Resepi (1)