Sabtu, 8 Januari 2011

One Piece Di Dunia Sebenar!

Assalamualaikum





hurm.. n3 kali ni khas untuk kipas susah mati one piece.. juga popular dengan nama budak getah di Malaysia.. merupakan manga dan anime hasil karya Eiichiro Oda.. mengisahkan tentang sekumpulan sahabat yg belayar bersama sama untuk mengejar impian masing masing.. selama ni watak watak siri one piece ini hanya di peragakan dalam bentuk cosplay ja kan.. tapi kali ni siap ada restoren g.. 

restoren yg dinamakan "One Piece Restaurant Going Merry-Go" ini merupakan restoren rasmi pertama yg berinspirasi anime dan manga one piece yg di buka oleh Fuji TV di dalam kompleks Ginza Meza di Tokyo pada tarikh 11 Disember 2010.. restoren ini akan tetap dibuka sehingga 31 Mei..

restoran ini akan dihiasi seperti interior kapal Going Merry dalam ceritanya, dan akan memaparkan menu pelbagai masakan yang muncul dalam ceritanya..

menu tersebut termasuk sepotong daging kesukaan watak utama Luffy (lengkap dengan tulang yang sering terlihat dalam anime one piece), sup "mengerikan" Sanji, dan buah Macedonia Nami.. para stafnya merancang pelbagai acara interaktif, termasuk beberapa di antaranya dengan penampilan suara latar sebenar one piece..

ruangan acara di tingkat dua Ginza Meza Marche juga akan menjual berbagai item one piece dari tarikh 7 Disember - 15 Disember.. ruangan ini akan memaparkan sebahagian menu dari restoran yang bermula pada tarikh 11 Disember..

jadi kepada kipas susah mati one piece sekalian bila lagi boleh menikmati suasana kapal Going Merry?

x caye mai usha gambaq kat bawah ni.. peminat peminat one piece mesti suke punya..


:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
V




logo restoren one piece "going merry"


potongan daging yang sangat digemari monkey d. luffy


sup "mengerikan" sanji pon ada 

ni plak buah macedonia nami



kapal one piece a.k.a restoren going merry




sumber: gempak.org

p/s: sempoi! aku suka design kapal going merry ni.. sebijik macam dalam anime dan manga.. haha.. :D

4 ulasan:

LaLa berkata...

saye kipas susah mati OP!
camnela muke sanji ngn luffy agaknye!!

Udin berkata...

@daylachan

mesti kelakar kalau tgok gelagat diorg kat dunia nyata.. haha! :D

siti berkata...

tak tahan tgok poster fist sanji
hahahaha.. teringin nak jumpa dorang.. help!!!!!!!!!!
ade ke org mcm tu punye gelagat kat dunia nyata?? hehehe

Udin berkata...

@siti

urm, ada kot.. kih3x.. ;)

~> JURI AWAM <~

Get this widget

~> GENRE <~

Berita (95) Artikel (87) Perasaan (87) Santai (46) Renungan (40) Segmen (38) Informasi (35) Lawak (32) Aku (25) Isu (17) Muzik (14) Blog (13) Hukum (13) Pendapat (13) Kisah (12) Maharaja Lawak (12) Maharaja Lawak Mega (12) Ramadhan (10) Tokusatsu (10) Bloglist (9) Lirik (9) Tip (9) Puasa (7) Sukan (6) Band (5) Filem (5) Laman Sesawang (5) Misteri (5) Raya (5) Tahun Baru (5) Aidilfitri (4) Anime (4) Facebook (4) Kerjaya (4) Review (4) Tokoh (4) Yahudi (4) Gusti (3) Hari Lahir (3) Iklan (3) Petua (3) Seram (3) Teka Teki (3) Doa (2) GA (2) Kempen (2) Kesihatan (2) Motivasi (2) Penyakit (2) Seni Bela Diri (2) Tag (2) Tarikh (2) Aidiladha (1) Contest (1) Drama (1) Illuminati (1) Maal Hijrah (1) Manga (1) Merdeka (1) Mukadimah (1) Nuzul Al-Quran (1) Perkenalan (1) Raja Lawak (1) Resepi (1)