Khamis, 6 Januari 2011

Asal Usul Budak Logam

Assalamualaikum..




tarik nafas! lepas! tarik nafas! lepas!

hurm.. selalu nya petang petang gini aku p keluar senaman apa yg patot.. tapi memandangkan kpala otak aku pon masih berpusing pusing macam kipas syiling.. maka melekat la aku kat depan pc.. huhu.. nk cerita apa pon idea x mai g.. so just nk kongsi la pasai pa aku letak nama budak logam kat blog ni.. kira nk menjawab soalan cik anishusna la pasai pa aku letak nama budak logam kat blog ni..

wokey sebelum tu aku nk tanya apa yg korang paham tentang istilah budak? kebanyakkan tentu akan mengatakan istilah budak ni merujuk kepada budak yg masih kecil + x matang kn? sebenarnya istilah budak ni juga merujuk kepada anak buah atau orang bawahan bagi suatu kumpulan atau organisasi.. selain itu budak juga merujuk kepada seseorang yg meminati sesuatu.. sebagai contoh sesorang individu yg meminati muzik rock di gelar mat rock bagi laki laki dan minah rock bagi pompuan kn.. kalau yg suka pegi memancing pulak digelar kaki pancing kn.. haha.. 

sebenarnya gelaran budak ni merujuk kepada minat aku terhadap muzik metal.. masa kat kampus dulu pon member member selalu bagi aku gelaran budak metal.. sebabnya pasai aku suka pasang lagu metal kuat kuat masa dok kat hostel dulu.. yg merana rumate aku la.. kompen tension dpt spesies rumate mcm aku ni.. huhu.. padahal aku biasa ja.. x metal mana pon.. main gitar pon x reti.. just syok layan ja.. itu ja.. 

so aku pikiaq nak pakai la nama budak metal ni kat blog ni.. mengapa leh jadi budak logam pulak? metal kn kalau dalam bahasa melayu merujuk kepada logam.. maka tercipta la nama budak logam utk blog ni.. begitu la kisahnya.. huhu..

6 ulasan:

~SYAZ~ berkata...

adoy~ syaz kalau dpt rumate cmni pon kompom2 la tension..hik3..

Aduka berkata...

metal ape bro? metalcore? ecececeeee..
=P

Aesya Zealous berkata...

oho..ni rupanya maksudnye..hai budak logam :)

Udin berkata...

@~SYAZ~

huhuhu..

Udin berkata...

@Aduka

haha.. time study dulu la.. byk gak antaranya thrash metal, death metal, power metal, folk metal, heavy metal, nu metal, metalcore.. black ada gak layan sikit2 tapi xbrapa masyuk dgn jiwa sgt.. ganas sgt.. antara band feveret megadeth, metallica, slayer, anthrax, avenged sevenfold, iron maiden, iced earth, dream theater, slipknot, in flames, children of bodom, trivium.. skang dh kureng..

Udin berkata...

@AesyaZealous

hai ;)

~> JURI AWAM <~

Get this widget

~> GENRE <~

Berita (95) Artikel (87) Perasaan (87) Santai (46) Renungan (40) Segmen (38) Informasi (35) Lawak (32) Aku (25) Isu (17) Muzik (14) Blog (13) Hukum (13) Pendapat (13) Kisah (12) Maharaja Lawak (12) Maharaja Lawak Mega (12) Ramadhan (10) Tokusatsu (10) Bloglist (9) Lirik (9) Tip (9) Puasa (7) Sukan (6) Band (5) Filem (5) Laman Sesawang (5) Misteri (5) Raya (5) Tahun Baru (5) Aidilfitri (4) Anime (4) Facebook (4) Kerjaya (4) Review (4) Tokoh (4) Yahudi (4) Gusti (3) Hari Lahir (3) Iklan (3) Petua (3) Seram (3) Teka Teki (3) Doa (2) GA (2) Kempen (2) Kesihatan (2) Motivasi (2) Penyakit (2) Seni Bela Diri (2) Tag (2) Tarikh (2) Aidiladha (1) Contest (1) Drama (1) Illuminati (1) Maal Hijrah (1) Manga (1) Merdeka (1) Mukadimah (1) Nuzul Al-Quran (1) Perkenalan (1) Raja Lawak (1) Resepi (1)