Jumaat, 7 Januari 2011

"mengapa aku wat blog?"

Assalamualaikum


aisey.. korang penah x kena sindir dgn kekawan yg mengatakan "korang ni buang masa ja wat blog?" atau "ala pompuan ja yg suka wat blog ni?" dan juga "baek layan fesbuk lagi baik dari wat blog?" dan macam macam lagi.. haha.. apa jawab korang kalau sapa2 persoalkan tentang tujuan korang wat blog especially orang yg dekat dgn korang mcm adik beradik atau member member??


1st aku nk tanya korang buang masa ka wat blog? kalau buang masa mengapa Tun Dr Mahathir pon wat blog.. xcaya mai singgah sini "Che Det".. haha.. xkan tokoh mcm Tun Dr Mahathir ni saja saja saja nak buang masa wat blog kn? come on la.. ramai blogger blogger yg dh berjaya k.. siap bleh wat dwet g dgn tulis blog ja.. so adakah buang masa wat blog ni? jgn bandingkan dgn blog aku k.. mmg la xda apa.. masih bwu nk berjinak jinak dlm dunia blog ni.. hurm

2nd adakah pompuan ja yg suka wat blog? awat pelik sangat kah kalau laki laki wat blog? wokey xpa jawapan aku senang ja.. masih lagi gunakan contoh Tun Dr Mahathir.. beliau juga ada blog bukan? seorang lelaki bukan.. so what?! persoalannya x salah bukan kalau laki laki wat blog.. melalui dunia blog ni kita masing masing boleh meluahkan pendapat dan berkongsi maklumat.. kalau sapa2 yg berniaga tu melalui blog juga korang boleh promote produk korang.. tambahan lagi boleh gak mencari kenalan baru kn..

3rd baik layan fb dari wat blog? wokey ni ikut minat masing masing k.. kalau dah x minat jangan kutuk minat orang lain k.. lagipon bukan kaco hidup korang pon kn? come on la aku pon da fb gak.. cuma jarang buka ja.. haha.. nk kira baik lebih untung mengaji Quran ka.. wat sembahyang sunat ka.. p dengaq ceramah agama ka.. dunia dapat akhirat pon dapat.. haha.. kn lebih baik dari main fb.. ops sori ye kpd kaki kaki fb sekalian.. ;)

mengapa aku wat blog?

secara jujurnya aku xlah mengharapkan sangat nk capai tahap mcm blogger blogger terkenal yg sedia ada.. siyes tujuan aku wat blog ni pon just utk meluahkan pendapat dan pandangan aku ja tentang sesuatu perkara yg aku nk kongsi dgn korang.. disamping itu aku suka baca hasil tulisan blogger blogger lain di blog diorang.. kalau da yg menarik minat aku kasi sikit komen.. lagi pon aku masih baru g dlm dunia blog ni.. masih g dok explore sikit sikit.. kalau da salah & silap mintak maap manyak manyak la ye.. huhu

hurm.. sampai sini saja kot celoteh aku kali ni.. kalau ada apa yg aku tulis ni macam ada sindir sapa sapa aku mintak maap manyak manyak k.. xda niat nak sindir sapa sapa pon.. just meluahkan apa yg terbuku di hati.. huhu.. sekian.. wasalam


p/s: segala hasil contengan di atas hanya rekaan semata mata, tiada kaitan dengan yg masih hidup atau telah meninggal dunia.. :D

6 ulasan:

Botak berkata...

tujuan aku buat blog nak cari musuh..
nak sumpah seranah para blogger..
boleh aku komen camni..??
hahahahahahaa...

ENTRI TERKINI:
BERMULANYA PETI SEJUK MODEN...
MOTORSIKAL TERPANTAS DI DUNIA!

Udin berkata...

hahaha.. dasyat noh hg ni.. :D

DeCrewz berkata...

Erkk.. Nape ye.. Aku nak jadi jutawan mcm power root..wakaka. Mbr2 ofis aku ada tanya jugak apa tujuan aku buat blog, au apa aku ckp? Aku nyanyi lagu siti 'biarlah rahsia...wahahah

Udin berkata...

@DeCrewz

terbaek.. kompem diorg syahdu layan ayunan lagu CT.. haha :D

mentega^^terbang berkata...

komen ikhlas :
org laki wat blog?comel kot..hehe...jarang nak dengar laki membebel...selalu dorg diam, jadi tengok blog baru tau ape yg laki (korg) pikir dan bebelkan..

p/s : takyah pikir org kate..sampai bila-bila tak leh puaskan hati semua orang~

Udin berkata...

@mE

huhu.. betoi2.. thanks ats nasihat yg di beri.. :) :) :)

~> JURI AWAM <~

Get this widget

~> GENRE <~

Berita (95) Artikel (87) Perasaan (87) Santai (46) Renungan (40) Segmen (38) Informasi (35) Lawak (32) Aku (25) Isu (17) Muzik (14) Blog (13) Hukum (13) Pendapat (13) Kisah (12) Maharaja Lawak (12) Maharaja Lawak Mega (12) Ramadhan (10) Tokusatsu (10) Bloglist (9) Lirik (9) Tip (9) Puasa (7) Sukan (6) Band (5) Filem (5) Laman Sesawang (5) Misteri (5) Raya (5) Tahun Baru (5) Aidilfitri (4) Anime (4) Facebook (4) Kerjaya (4) Review (4) Tokoh (4) Yahudi (4) Gusti (3) Hari Lahir (3) Iklan (3) Petua (3) Seram (3) Teka Teki (3) Doa (2) GA (2) Kempen (2) Kesihatan (2) Motivasi (2) Penyakit (2) Seni Bela Diri (2) Tag (2) Tarikh (2) Aidiladha (1) Contest (1) Drama (1) Illuminati (1) Maal Hijrah (1) Manga (1) Merdeka (1) Mukadimah (1) Nuzul Al-Quran (1) Perkenalan (1) Raja Lawak (1) Resepi (1)