~> KONSERT TERHANGAT DI PASARAN <~

Jumaat, 21 Januari 2011

CEO buang isteri

Assalamualaikum..




hurm.. ni lah akibatnya kalau tak nak dengar cakap mak bapak.. gara gara terlalu mengikut hawa nafsu mengejar kemewahan pada usia muda.. akhirnya nasib malang menimpa seorang siswi IPTA akibat telah dibuang suaminya sendiri..









Dibuang suami seperti sampah


KUALA LUMPUR: Akibat terlalu ghairah mengejar harta dan lelaki berpangkat pada usia muda, seorang siswi sebuah institusi pengajian tinggi awam (IPTA) akhirnya berdepan bahana dibuang suaminya seperti sampah.

Lebih memilukan, suaminya, seorang Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) sebuah syarikat besar di ibu kota mula mengabaikannya ketika dia sarat hamil anak pertama.


Siswi yang dikenali sebagai Suzie, 20-an, amat terkejut dengan sikap suaminya yang tidak mahu mengakuinya isteri yang sah, malah bersikap seperti mereka tidak pernah kenal selepas menjejaki lelaki bergelar Datuk berusia 50-an itu di pejabatnya.

Mendedahkan kepincangan itu, peguam syarie, Datuk Zaidi Zain berkata, siswi terbabit pelajar tahun tiga sebuah universiti awam berasal dari sebuah kampung di pantai timur. “Apabila berjinak-jinak dalam persatuan mahasiswa dan bertemu ramai pihak di pelbagai syarikat bagi tujuan persatuan, dia teruja untuk mendekati golongan berpangkat sehingga terpaut dengan seorang CEO menyebabkan hubungan mereka makin rapat.


“Enam bulan kemudian, dia memutuskan untuk berkahwin dengan Datuk terbabit, namun ibu bapanya di kampung membantah dengan alasan dia perlu menyelesaikan pengajian di universitinya terlebih dulu.


“Pada masa sama, dia digula-gulakan dengan aneka barang mewah membuatkannya gelap mata dan nekad melawan cakap ibu bapa.

“Mereka kemudian berkahwin di negara jiran kerana tidak mendapat restu keluarga,” katanya. Beliau berkata, ibu muda itu sanggup datang berjumpanya di ibu kota walaupun masih dalam tempoh berpantang selepas melahirkan bayi semata-mata mahu meminta bantuan bagi mendapatkan pembelaan.


“Si suami berani bertindak demikian kerana perkahwinan mereka di negara jiran tidak didaftarkan di mana-mana pejabat agama di negara ini.

“Dia memang mendesak suaminya melakukan pendaftaran, tapi pelbagai alasan diberikan. Suaminya mula tidak mengendahkannya selepas mengetahui dia hamil dan tidak dapat lagi mengikuti kuliah.


“Sikap dingin suaminya tidak habis begitu saja, malah bayaran sewa kondominium mewah yang dihuninya tidak dibayar lagi, bahkan kemewahan lain termasuk kereta yang diberikan konon atas dasar cinta sebelum ini ditarik balik,” katanya. Zaidi berkata, firmanya sudah menghantar surat kepada suami wanita terbabit untuk perbincangan, tetapi masih tidak mendapat maklum balas.


“Selepas mendapatkan persetujuan wanita itu, baru-baru ini kami memfailkan permohonan cerai taklik di Mahkamah Syariah Kuala Lumpur. Buat masa ini, kami tunggu sebutan pertama kes yang dijangka pada bulan depan,” katanya.

sumber: metro


p/s: habis madu sepah dibuang.. beringatlah gadis gadis di luar sana.. lebih baik ampa korang kejarkan masa depan ampa korang sendiri dari mengejar kemewahan orang lain..

8 ulasan:

Kaseh berkata...

nak salahkan sapa eik :)

||aLeaSaRa|| berkata...

hah!ni yg kite nk marah pagi jumaat ni!tulah selalu dah gadis2 tertipu,nk kata tak educated tp bljr tgi2.nak kata tak reti baca,tapi blh msk U.tulah sesetengah gadis zmn skrg,cuma baca gosip hiburan,hal semasa tak nak ambil tahu.cpt sgt tergoda dgn kemewahan dan title.dah lah kawin tak berdaftar,alahai.apalah nasib anak tu nti.bro baik kan.tak mau buat gadis2 mcm tu ye!tq kgsikan artikel ni.sbg pengajaran utk rakan2 blogger.

BRO_MONDAY berkata...

salam bro ('',) tengkiu share keratan akhbar ni, ai sendiri pun x sempat gi beli paper pagi tadi...
hmmm~ malang sungguh nasib mangsa tu, kesian tu memam lah kesian tapi ....kenapa lah die x nak dengar cakap mak bapak tu...aduhhh~ macam² hal lah...ni sebagai contoh kat gadis² di luar sana...

p/s : Sila lah BW ye...tengkiu...
1. New Entry "~ AkTiviTi MaLaM Thaipusam ~"

udin berkata...

@Kaseh

slh kn diri sendiri.. huhu

@||aLeaSaRa||

haha! tak tergamak kot nk wat macam tu.. kena pikir gak kot org wat balik kat ank cucu kita kn.. :D

@BRO_MONDAY

thanks singah bro.. jap g gua singgah p terjah lu punya blog.. haha! ;)

nazrul ashraff berkata...

haha..pompuan mata duitan!!

udin berkata...

@nazrul ashraff

haha! :D

Millomocca Danique berkata...

millo sukA entry nih...millo dah follow sowi lambt hehee

udin berkata...

@Millomocca Danique

it's ok.. thanks yer singgah sini.. :)

~> JURI AWAM <~

Get this widget

~> GENRE <~

Berita (95) Artikel (87) Perasaan (87) Santai (46) Renungan (40) Segmen (38) Informasi (35) Lawak (32) Aku (25) Isu (17) Muzik (14) Blog (13) Hukum (13) Pendapat (13) Kisah (12) Maharaja Lawak (12) Maharaja Lawak Mega (12) Ramadhan (10) Tokusatsu (10) Bloglist (9) Lirik (9) Tip (9) Puasa (7) Sukan (6) Band (5) Filem (5) Laman Sesawang (5) Misteri (5) Raya (5) Tahun Baru (5) Aidilfitri (4) Anime (4) Facebook (4) Kerjaya (4) Review (4) Tokoh (4) Yahudi (4) Gusti (3) Hari Lahir (3) Iklan (3) Petua (3) Seram (3) Teka Teki (3) Doa (2) GA (2) Kempen (2) Kesihatan (2) Motivasi (2) Penyakit (2) Seni Bela Diri (2) Tag (2) Tarikh (2) Aidiladha (1) Contest (1) Drama (1) Illuminati (1) Maal Hijrah (1) Manga (1) Merdeka (1) Mukadimah (1) Nuzul Al-Quran (1) Perkenalan (1) Raja Lawak (1) Resepi (1)