~> KONSERT TERHANGAT DI PASARAN <~

Rabu, 1 Jun 2011

Antara Ayam Dengan Telur Yang Mana Satu Wujud Dulu?

Assalamualaikum




Selamat malam dan salam sejahtera kalian semua.. Kali ini takda apa apa yang hendak dikongsi sekadar nak beri sedikit pendapat aja.. Urm, korang suka makan ayam tak? Telur ayam? Peh! BL dua dua layan.. Memang feveret.. Hahaha.. Okay berbalik kepada topik, pada pandangan korang antara telur dengan ayam yang mana satu wujud dahulu? Agak agak mana satu? Telur ka? Ayam Ka?




Okay BL pon malas nak merepek panjang panjang.. Direct to the point terus aja lah yer.. BL ada terbaca artikel yang menyatakan bahawa antara ayam dengan telur yang wujud dahulu adalah ayam.. Sini.. Tapi BL mempunyai pendapat yang berbeza.. Ini hanya pandangan peribadi BL okay.. Tiada kaitan dengan apa apa kajian saintifik.. Bagi BL senang aja nak tentukan mana satu yang wujud dulu.. Jawapannya adalah telur.. Mengapa? Okay sila rujuk kembali kepada fitrah kejadian manusia.. Nabi Adam A.S dicipta oleh Allah S.W.T. daripada tanah bukan? Begitu juga kejadian Iblis Laknatullah yang dicipta daripada api dan juga para Malaikat yang dicipta daripada cahaya..

Maka secara kesimpulannya sudah pasti ayam juga terhasil daripada telur.. Sama juga seperti tumbuh tumbuhan yang terhasil daripada anak benih.. Ikan ikan di laut daripada telur.. Kecuali ikan paus la kan.. Sebab beranak kan.. Tapi tetap terjadi daripada benih jantan kan.. Hahaha.. Hurm, macam mana? Apa pendapat korang? Mana satu yang wujud dahulu.. Telur ka? Ayam ka? Sekian.. Wassalam..


BL: Setiap kejadian di muka bumi dan alam semesta ini adalah dari kekuasaan Allah S.W.T..

6 ulasan:

meaw berkata...

macam manusia juga, ada ibu ada bapa terjadi lah anak,then ramailah manusia..manusia?macam mana terjadi? yang pasti kejadian Allah s.w.t...sama seperti ayam dan telur tu, ini adalah dari kekuasaan Allah s.w.t


p/s:kadang2 terpikir gak benda cam ni..

muhamad hanif berkata...

betul jugak..tapi sapa yang nak mengeram kan telur ?

Arrggghhh, penin aku...

ainihussin berkata...

vote 4 ayam! hehe~

udin berkata...

meaw

huhu~ betul2..

udin berkata...

muhamad hanif

hahaha.. adoii.. kompem la aym bro.. tapi maksud aku masa mula2 kejadian tercipta.. aku rasa telur kot.. ;p

udin berkata...

ainihussin

huhu~ bkn telur eh? xkire nk vote 4 telur gak.. lalala~ ;p

~> JURI AWAM <~

Get this widget

~> GENRE <~

Berita (95) Artikel (87) Perasaan (87) Santai (46) Renungan (40) Segmen (38) Informasi (35) Lawak (32) Aku (25) Isu (17) Muzik (14) Blog (13) Hukum (13) Pendapat (13) Kisah (12) Maharaja Lawak (12) Maharaja Lawak Mega (12) Ramadhan (10) Tokusatsu (10) Bloglist (9) Lirik (9) Tip (9) Puasa (7) Sukan (6) Band (5) Filem (5) Laman Sesawang (5) Misteri (5) Raya (5) Tahun Baru (5) Aidilfitri (4) Anime (4) Facebook (4) Kerjaya (4) Review (4) Tokoh (4) Yahudi (4) Gusti (3) Hari Lahir (3) Iklan (3) Petua (3) Seram (3) Teka Teki (3) Doa (2) GA (2) Kempen (2) Kesihatan (2) Motivasi (2) Penyakit (2) Seni Bela Diri (2) Tag (2) Tarikh (2) Aidiladha (1) Contest (1) Drama (1) Illuminati (1) Maal Hijrah (1) Manga (1) Merdeka (1) Mukadimah (1) Nuzul Al-Quran (1) Perkenalan (1) Raja Lawak (1) Resepi (1)