~> KONSERT TERHANGAT DI PASARAN <~

Rabu, 23 Februari 2011

manusia.. oh manusia..

Assalamualaikum




manusia.. oh manusia..
kadang kadang aku jadi tak paham dengan sikap manusia..
hanya kerana tanah sekangkang kera..
riuh satu kampung.. adik beradik jadi porak peranda..



manusia.. oh manusia..
alangkah baiknya kalau tanah yg ada itu diusahakan..
daripada dijual begitu sahaja kepada orang asing..
apakah nasib anak bangsa mu kelak dikemudian hari?


manusia.. oh manusia..
hanya kerana nilai wang yg tak seberapa..
kau gadaikan harta pusaka nenek moyang..
sebalinya harta itu amat bernilai pada anak cucumu kelak..


manusia.. oh manusia..
ubahla cara pemikiran mu itu..
ayuh tinggalkan perangai lama..
ayuh sama sama maju kehadapan..


hurm.. ntahapahapatah yg aku merepek pagi pagi buta ni.. huhu..

22 ulasan:

Sunah Mohammad berkata...

salam udin~

eiks, rasa macam pernah baca kat mana2..hehehe~

udin berkata...

@Sunah Mohammad

wasalam..

owh.. yeke.. tak sangka lak.. saja lahirkan apa yg terbuku di hati pagi2 hari.. huhu~

bunga berkata...

mmg ada manusia yang terlalu pentingkan harta dari keluarga..bg bunga keluarga yang utama..

fizalinolie berkata...

Tapi awak... Merepek jugak salah satu cara untuk menghilangkan kerungsingan di fikiran. Biasalah lumrah kehidupan manusia ini pelbagai ragam... Yang paling menyedihkan apabila ada manusia yang bersikap mementingkan diri dan tidak lagi megamalkan konsep kasih sayang... Itulah kunci utama keruntuhan sebuah keluarga... :(

Cekodok berkata...

bab harta ni.. susah2... dah nama harta pusaka.. kadang tak bahagi secara btol.. itu yang jadi isu.. kalo selesaikan takde masalah rasanya....

SaYraH WonDerLanD berkata...

ehem. Itulah manusia. Fakta. Bila nampak duit depan mata, adik bradik terus porak peranda. Habis putus saudara

Rainbow berkata...

kdg2 sebab berebut harta pusaka, adik beradik tidak bertegur sapa langsung..

semua org tahu harta bukan dpt dibawa ke liang kubur pun, tapi nafsu dunia kuat mnghasut hati dan mengaburi mata

Dda Ly berkata...

adoii betullah, kadang kerana harta, abis famili pecah belah..bukan leh bawak mati pon kan kan kan...

jemput ke rumah ye?
http://laydie-dda.blogspot.com

keep in touch OK..♥♥♥

ferra ferro berkata...

dah kata manusia . macam tu la manusia . huhu

Nier Zecter berkata...

nilah manusia. tak tau nk cakap ape

Pembawa_Wacana berkata...

tu ler manusia....... banyak ragam..

Wahidah berkata...

tp tula hakikat dunia..hakikat pesal manusia..

:)

udin berkata...

@bunga

hurm.. betoi tu cik bunga.. mmg patot keluarga diutamakan.. tapi bila melibatkn bab harta dan tanah ni.. dlm keluarga sendiri pon boleh gaduh.. dunia.. dunia..

udin berkata...

@fizalinolie

hurm.. ats sikap ptg diri mcm tu la sesebuah jadi porak peranda kn.. huhu..

udin berkata...

@Cekodok

yup.. sepatotnya mcm tu la.. mmg bab harta pusaka ni kena bahagi samarata.. tapi bila salah sorang dr keluarga dh gelap mata.. mcm2 boleh jadi..

udin berkata...

@SaYraH WonDerLanD

huhu.. betoi2..

udin berkata...

@Rainbow

huhu.. betoi2.. tapi masih ramai yg gelap mata dgn kemewahan dunia yg sementara ni..

udin berkata...

@Dda Ly

yup.. betoi tu..

udin berkata...

@ferra ferro

huhu..

udin berkata...

@Nier Zecter

dah nama pon ragam manusia kan..

udin berkata...

@Pembawa_Wacana

haha.. betoi2.. mcm2 ragam dok ada..

udin berkata...

@Wahidah

haha.. tu la kan.. :D

~> JURI AWAM <~

Get this widget

~> GENRE <~

Berita (95) Artikel (87) Perasaan (87) Santai (46) Renungan (40) Segmen (38) Informasi (35) Lawak (32) Aku (25) Isu (17) Muzik (14) Blog (13) Hukum (13) Pendapat (13) Kisah (12) Maharaja Lawak (12) Maharaja Lawak Mega (12) Ramadhan (10) Tokusatsu (10) Bloglist (9) Lirik (9) Tip (9) Puasa (7) Sukan (6) Band (5) Filem (5) Laman Sesawang (5) Misteri (5) Raya (5) Tahun Baru (5) Aidilfitri (4) Anime (4) Facebook (4) Kerjaya (4) Review (4) Tokoh (4) Yahudi (4) Gusti (3) Hari Lahir (3) Iklan (3) Petua (3) Seram (3) Teka Teki (3) Doa (2) GA (2) Kempen (2) Kesihatan (2) Motivasi (2) Penyakit (2) Seni Bela Diri (2) Tag (2) Tarikh (2) Aidiladha (1) Contest (1) Drama (1) Illuminati (1) Maal Hijrah (1) Manga (1) Merdeka (1) Mukadimah (1) Nuzul Al-Quran (1) Perkenalan (1) Raja Lawak (1) Resepi (1)