~> KONSERT TERHANGAT DI PASARAN <~

Khamis, 10 Februari 2011

Beelzebub

Assalamualaikum


haa.. tengok tak tadi bola Malaysia lawan Hongkong.. amacam? puas hati? hehe.. pe2 hal tahniah la wat pasukan Malaysia.. menang 2 - 0 tadi.. wokey berbalik ke menu utama.. kali ni nak share dgn korang pasal satu siri anime ni.. penah dengar tak beelzebub? 


haa.. nak sebut pon mcm pelik ja kan.. kaki muat turun mesti tau punya siri ni kan.. especially peminat tegar anime.. utk makluman semua siri ni baru ja ditayangkan tahun ni pada 9 Januari lepas.. setakat ni baru ja ditayangkan dalam 5 episod.. siri ni adalah bergenrekan siri aksi dan komedi.. apa yg menarik sgt yg BL nak share dgn korang pasal siri ni.. tapi sebelum tu kalau sapa2 nak tau lebih lanjut pasal siri beelzebub ni korang klik ja kat sini k.. "beelzebub" kalau berminat nak muat turun leh ja terjah laman blog ni.. "moviemanga"








sebenarnya apa yg BL nak disampaikan ialah maksud tersirat disebalik nama siri anime ni.. tahukah korang apa maksud tersirat 'beelzebub' ni? adakah saja suka2 ja nak letak nama 'beelzebub' ni kan.. hurm.. sebenarnya maksud tersirat 'beelzebub' ni merujuk kepada nama 7 putera neraka yakni iblis.. juga dikenali sebagai 'Ba‘al Azabab' dlm bahasa arab dan 'Ba‘al Zəbûb' dlm bahasa Hebrew yg merujuk kepada 'Dewa Lalat'.. berminat nak tahu lebih lanjut pasal info ni.. nak tahu tak.. kalau nak sila ke sini k.. "beelzebub"








hurm.. ntah apa motif la kan letak nama siri anime ni guna nama putera iblis lak? adakah ini hanya kebetulan semata mata? atau ada agenda lain disebaliknya?

10 ulasan:

arep_lockermonth berkata...

minat benar ek kamu ngan anime!

udin berkata...

@arep_lockermonth

hehe.. hobi masa lapang bro.. ;)

arep_lockermonth berkata...

oklah tuh!

udin berkata...

hehe :D

Sunah Mohammad berkata...

saya minat anime gak! tapi tak tahu lak tentang beelzebub ni~ huhu..

jum sebar KEMPEN: Kami TAK Sambut Valentine~

udin berkata...

@Sunah Mohammad

eh? akak minat gak.. tak sangka lak.. hehe..

hurm kempen? menarik ni.. nak g terjah blog kak sunah lak k.. :)

bunga berkata...

sy suker gak..

amin berkata...

aq baca jah..
xtau plak ade misteri disebalijnya

GaDhiS TuLiP berkata...

9 Jan lps besday aku...xtaw plak ade kuar anime nih..ha3

udin berkata...

@bunga

yeke.. wah leh wat kelab la mcm ni.. hehe.. :)

@amin

haha.. ;)

@GaDhiS TuLiP

hehe.. kebetolan lak kn.. dasat!

~> JURI AWAM <~

Get this widget

~> GENRE <~

Berita (95) Artikel (87) Perasaan (87) Santai (46) Renungan (40) Segmen (38) Informasi (35) Lawak (32) Aku (25) Isu (17) Muzik (14) Blog (13) Hukum (13) Pendapat (13) Kisah (12) Maharaja Lawak (12) Maharaja Lawak Mega (12) Ramadhan (10) Tokusatsu (10) Bloglist (9) Lirik (9) Tip (9) Puasa (7) Sukan (6) Band (5) Filem (5) Laman Sesawang (5) Misteri (5) Raya (5) Tahun Baru (5) Aidilfitri (4) Anime (4) Facebook (4) Kerjaya (4) Review (4) Tokoh (4) Yahudi (4) Gusti (3) Hari Lahir (3) Iklan (3) Petua (3) Seram (3) Teka Teki (3) Doa (2) GA (2) Kempen (2) Kesihatan (2) Motivasi (2) Penyakit (2) Seni Bela Diri (2) Tag (2) Tarikh (2) Aidiladha (1) Contest (1) Drama (1) Illuminati (1) Maal Hijrah (1) Manga (1) Merdeka (1) Mukadimah (1) Nuzul Al-Quran (1) Perkenalan (1) Raja Lawak (1) Resepi (1)