Ahad, 28 Julai 2013

Meniti Titian Sirat

Assalamualaikum

Sekadar renungan bersama. Dipetik dari album Langit dan Bumi (1986) yang berjudul Meniti Titian Usang. Lirik lagu kumpulan Rock lagenda Malaysia ini sangat memberi impak kepada diri aku yang sentiasa terleka dengan pancaroba hidup di dunia ini. Jom kita hayati maksud tersirat disebalik lirik lagu Meniti Titian Usang dari kumpulan Search ini.







 Dilahirkan tanpa dosa..
Telahku penuhi hidup dengan dosa.. 
Dosa besar dan kecil..
Menjadi lumrah hidupku..


Sedarkanlah aku kawan..
Aku sedang terleka..
Sedarkan aku..
Yang jahil tanpa ilmu..


Tubuhku ketakutan..
Untuk menghadapi titian sirat..
Hatiku ketakutan..
Mampukah aku melepasinya..


Bantulah aku kawan..
Aku takut azab neraka..
Bantulah aku kawan..
Keadaannya amat menakutkan..


Azabnya amat dahsyat..
Ramai yang telah terseksa..


Rasulullah sedang menanti..
Untuk membantuku..
Di hujung titian sirat..
Masih ada harapan..

Bantulah aku kawan..
Aku takut azab neraka..
Bantulah aku kawan..
Keadaannya amat menakutkan..


Bantulah aku kawan..
Aku takut azab neraka..
Bantulah aku kawan..
Keadaannya amat menakutkan..


Bantulah aku kawan..
Aku takut azab neraka..
Bantulah aku kawan..
Keadaannya amat menakutkan..


Sumber: Youtube

BL: Bagaimanakah nasib kita di sana kelak? Mampukah kita melepasi titian sirat nanti? Hurm.

Tiada ulasan:

~> JURI AWAM <~

Get this widget

~> GENRE <~

Berita (95) Artikel (87) Perasaan (87) Santai (46) Renungan (40) Segmen (38) Informasi (35) Lawak (32) Aku (25) Isu (17) Muzik (14) Blog (13) Hukum (13) Pendapat (13) Kisah (12) Maharaja Lawak (12) Maharaja Lawak Mega (12) Ramadhan (10) Tokusatsu (10) Bloglist (9) Lirik (9) Tip (9) Puasa (7) Sukan (6) Band (5) Filem (5) Laman Sesawang (5) Misteri (5) Raya (5) Tahun Baru (5) Aidilfitri (4) Anime (4) Facebook (4) Kerjaya (4) Review (4) Tokoh (4) Yahudi (4) Gusti (3) Hari Lahir (3) Iklan (3) Petua (3) Seram (3) Teka Teki (3) Doa (2) GA (2) Kempen (2) Kesihatan (2) Motivasi (2) Penyakit (2) Seni Bela Diri (2) Tag (2) Tarikh (2) Aidiladha (1) Contest (1) Drama (1) Illuminati (1) Maal Hijrah (1) Manga (1) Merdeka (1) Mukadimah (1) Nuzul Al-Quran (1) Perkenalan (1) Raja Lawak (1) Resepi (1)