~> KONSERT TERHANGAT DI PASARAN <~

Sabtu, 26 Mac 2011

Siapakah Yang Dapat Membantu Mereka Ini..

Assalamualaikum


huhu.. sebak hatiku ini bila melihat kedaifan hidup mereka.. tak dapat aku bayangkan kalau nasib aku seperti mereka.. hari demi hari mereka hanya menagih simpati dari insan insan yang sudi menghulurkan sesuatu demi sesuap nasi.. aku terfikir kenapa mereka jadi begini? adakah tiada jalan lain untuk mereka? mengapa harus memilih jalan itu? dimanakah keluarga mereka? 


aku jadi serba salah sama ada mahu membantu mereka atau tidak.. kerana jika aku hulurkan kepada yang disini.. bagaimana pula dengan nasib yang disana.. tapi kalau aku hulurkan pada yang disana.. bagaimana pula dengan nasib yang disitu pula.. serba salah aku dibuatnya.. jika aku berkemampuan memang ketiga tiga mereka akan aku hulurkan sesuatu.. tapi memandangkan pendapatan aku pun tidak seberapa.. maka aku harus membuat pilihan diantara mereka bertiga.. siapakah yang lebih layak mendapat sumbangan.. hurm..


.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

v


kesian bila aku tengok ketiga tiga mereka ni.. huhu..


haa.. kalau korang.. siapakah antara ketiga tiga mereka ni wajar dihulurkan bantuan?

14 ulasan:

нαηιмQαtяυηηα∂α berkata...

Yang putih la, sebab yang putih tu dah tergolek.. Kesiannn..... *tergolek pun maintain cute* ^.^

Unknown berkata...

@нαηιмQαtяυηηα∂α

^.^

hoyahadis berkata...

yang putih tu di utamakan..sebab paling kecikkk...hu..hu..

Unknown berkata...

@hoyahadis

huhu~

Jey berkata...

betol ka gmbar ni?
huhu..bg kat org tu lah.. :D

entri terbaru:
Kisah Cinta Pertama Aku

Cubaan Bunuh Diri Di KB MALL

Unknown berkata...

yg putih sbb comel+ cute

Bunga berkata...

insyAllah semua bunga nak tolong..haha..

Tanpa Nama berkata...

haha2!...pic btoi ker ni??...

wahida berkata...

sedih sgt aku tgk meow tu...x sampai hati la...huhu...

Unknown berkata...

@Hafzan Sarah

urm.. tak.. ciplak dari google ja.. huhu~

Unknown berkata...

@manja

hehe.. ;)

Unknown berkata...

@bunga

wah.. bagus betoi la cik bunga ni.. ;)

Unknown berkata...

@senydream

tak.. amik dari google ja.. hehe.. ;)

Unknown berkata...

@wahida

haha..

~> JURI AWAM <~

Get this widget

~> GENRE <~

Berita (95) Artikel (87) Perasaan (87) Santai (46) Renungan (40) Segmen (38) Informasi (35) Lawak (32) Aku (25) Isu (17) Muzik (14) Blog (13) Hukum (13) Pendapat (13) Kisah (12) Maharaja Lawak (12) Maharaja Lawak Mega (12) Ramadhan (10) Tokusatsu (10) Bloglist (9) Lirik (9) Tip (9) Puasa (7) Sukan (6) Band (5) Filem (5) Laman Sesawang (5) Misteri (5) Raya (5) Tahun Baru (5) Aidilfitri (4) Anime (4) Facebook (4) Kerjaya (4) Review (4) Tokoh (4) Yahudi (4) Gusti (3) Hari Lahir (3) Iklan (3) Petua (3) Seram (3) Teka Teki (3) Doa (2) GA (2) Kempen (2) Kesihatan (2) Motivasi (2) Penyakit (2) Seni Bela Diri (2) Tag (2) Tarikh (2) Aidiladha (1) Contest (1) Drama (1) Illuminati (1) Maal Hijrah (1) Manga (1) Merdeka (1) Mukadimah (1) Nuzul Al-Quran (1) Perkenalan (1) Raja Lawak (1) Resepi (1)