~> KONSERT TERHANGAT DI PASARAN <~

Ahad, 13 Mac 2011

Karikatur Ultraman Hina Jepun

Assalamualaikum






ramai dah tahu bukan akibat tindakan seorang kartunis yang menyiarkan karikatur watak Ultraman melarikan diri daripada ombak tsunami di akhbar Berita Minggu hari ni telah menimbulkan kontoversi dimana CNN beranggapan karikatur tersebut seolah-olah menghina dan menyindir nasib masyarakat jepun yang kini sengsara dilanda bencana gempa bumi.. sini.. pihak berita harian telah mengambil tindakan dengan memohon maaf.. sini..

hurm.. pada pendapat aku isu seperti ni jangan di buat main.. kini masyarakat dunia sedang bersedih atas nasib penduduk Jepun yang sengsara akibat bencana gempa bumi dan tsunami.. akibat tersebarnya karikatur sedemian rupa akan mencalarkan imej negara dikaca mata masyarakat dunia seolah-olah negara kita tidak perihatin dengan nasib penduduk Jepun yang ditimpa musibah.. semoga pihak media lebih berwaspada di masa akan datang supaya insiden seperti ni tidak berulang lagi..


sumber: CNN iReport || Berita Harian

p/s: kerana nila setitik rosak susu sebelanga.. :(

4 ulasan:

akmall berkata...

tengok....dek media..perkara yang tidak diingini berlaku...lau jadi kat kita(aku nk!!!)...pastu org buat karikatur mcmtu...TAU PLAK KITA NK MARAH..PASTU BUAT RUSUHAN>...kan?

udin berkata...

@akmall

hurm.. kalau kena balik kat batang hidung sendiri.. tak tau la nak kata mcm mana.. rasa2 nya mungkin ramai yg akan melenting kot.. haha!

Budak Botak berkata...

Malaysia nie kira bertuah la, gempa bumi xda, tsunami pon x kuat, rusuhan xda. Jgn smpai dh jd bwu nk mnta tlg sdah...

udin berkata...

@Budak Botak

betoi2.. mintak simpang la..

~> JURI AWAM <~

Get this widget

~> GENRE <~

Berita (95) Artikel (87) Perasaan (87) Santai (46) Renungan (40) Segmen (38) Informasi (35) Lawak (32) Aku (25) Isu (17) Muzik (14) Blog (13) Hukum (13) Pendapat (13) Kisah (12) Maharaja Lawak (12) Maharaja Lawak Mega (12) Ramadhan (10) Tokusatsu (10) Bloglist (9) Lirik (9) Tip (9) Puasa (7) Sukan (6) Band (5) Filem (5) Laman Sesawang (5) Misteri (5) Raya (5) Tahun Baru (5) Aidilfitri (4) Anime (4) Facebook (4) Kerjaya (4) Review (4) Tokoh (4) Yahudi (4) Gusti (3) Hari Lahir (3) Iklan (3) Petua (3) Seram (3) Teka Teki (3) Doa (2) GA (2) Kempen (2) Kesihatan (2) Motivasi (2) Penyakit (2) Seni Bela Diri (2) Tag (2) Tarikh (2) Aidiladha (1) Contest (1) Drama (1) Illuminati (1) Maal Hijrah (1) Manga (1) Merdeka (1) Mukadimah (1) Nuzul Al-Quran (1) Perkenalan (1) Raja Lawak (1) Resepi (1)