~> KONSERT TERHANGAT DI PASARAN <~

Jumaat, 25 Mac 2011

Gadis Rela Sehidup Semati Bersama Kucing

Assalamualaikum






SHAH ALAM: “Setiap kali mencium, memeluk dan bermain dengan kucing, naluri saya terhadap lelaki akan hilang,” kata gadis hanya mahu dikenali sebagai Camelia yang membuat pengakuan tidak mahu berkahwin kerana lebih cintakan kucing berbanding lelaki.

Graduan universiti tempatan berusia 24 tahun itu berkata, dia tidak kisah apa tanggapan orang lain, namun yang pasti dia rela tidak berkahwin, sebaliknya ingin sehidup semati bersama 12 kucing kesayangannya.

“Sebelum ini saya mempunyai seorang teman lelaki, namun sejurus dia mengajak saya berkahwin Mei tahun lalu, saya lebih rela menolaknya. Ini kerana jika saya berkahwin dengannya, siapa yang akan membela kucing saya.

“Sejak hari itu, saya semakin cuba menjauhi lelaki kerana saya mahu memberikan tumpuan 100 peratus kepada kucing ini,” katanya.

Dia kini memiliki 12 kucing yang diberi nama Lulu, Wonder Pets, Bobo, Stoki, Chepot, Comot, Lex, Apple, Cici dan Bubu, Bubu 1 dan Bubu 2.

Malah, Camelia menyifatkan cinta terhadap manusia tidak berbaloi berbanding kasih sayang terhadap binatang.

“Bagi saya, lelaki sekarang tidak boleh dipercayai kerana sering curang dan suka mempermainkan wanita, tetapi binatang peliharaan terutama kucing sentiasa setia.

“Saya berpendapat jika saya menghabiskan wang untuk binatang, binatang itu pasti mendoakan kesejahteraan saya. Jika saya menghabiskan wang untuk manusia belum tentu manusia itu berterima kasih.

“Perkahwinan sesuatu yang tidak penting untuk difikirkan berbanding menjaga 12 kucing peliharaan saya yang perlu diberi perhatian selalu,” katanya.

Berikutan itu, Camelia berkata, dia tidak kisah menghabiskan RM500 setiap bulan semata-mata untuk perbelanjaan kucingnya termasuk untuk membeli makanan, pasir, membawa ke klinik dan urusan pembersihan.

“Selain keluarga, kucing makhluk yang paling saya sayang. Saya dapat hidup jika tidak berkahwin atau berkawan, tetapi saya kesunyian jika tidak ditemani kucing comel ini.

“Andai kata satu hari nanti kucing ini mati saya akan berasa amat sedih,” katanya.

Camelia berkata, hatinya akan tenang setiap kali melihat 12 kucingnya bermain, malah turut memberitahu tidak dapat tidur malam jika tidak memeluk dan mencium haiwan itu.

Menurutnya, setiap hari selepas pulang daripada kerja, perkara utama yang akan dilakukannya ialah memeluk kucing dan menciumnya.

Sementara itu, perunding motivasi, Profesor Madya Md Izuddin Ali ketika dihubungi berkata, pendirian Camelia menyimpang daripada fahaman Islam.

Katanya, perkahwinan adalah sunnah Rasulullah s.a.w dan setiap umat Islam harus mengikut sunnah Baginda.

Sekiranya umat Islam membuat keputusan sengaja tidak mahu berkahwin, mereka boleh dikategorikan bukan umat Rasulullah.

“Jika itu berlaku, kita bimbang kita akan dijauhi dan tidak mendapat syafaat Rasulullah di akhirat kelak,” katanya.

Md Izuddin berkata, perlu diketahui seorang sahabat Rasulullah s.a.w, Abu Hurairah digelar ‘bapa kucing’ kerana minatnya yang mendalam terhadap kucing serta memelihara banyak kucing, namun dia tetap berkahwin kerana perbuatan itu sebahagian sunnah Rasulullah.


SAYANG...Camelia bersama kucingnya..


sumber: myMetro

8 ulasan:

Princess Feyqa berkata...

sayangyee dy terhadap kucing,, tp mcm x elok pulak ttg kwjdan laki di sisi huhu

Fyqa berkata...

ni smua punca lelaki kan...

siann dia dah mnyimpang....

fyna berkata...

erk...

mr vampire berkata...

aneh,dah ajak kawen, x nk pulak.mcm la laki 2 ley jge kn jugak..wooo


BL.vampire ada buat cntest..wii..sial jenguk kat sidebar ye.;D

udin berkata...

@Princess Feyqa

huhu~

udin berkata...

@Fyqa

urm, tak leh salahkan laki2 juga.. cuba awk fahamkn berita ni.. bukankah teman lelaki telah melamar utk kawin? tapi dia sendiri yg tolak kan? gara2 syg kan kucing sgt.. huhu~

udin berkata...

@fyna

erk jugak.. ;)

udin berkata...

@mr vampire

tu yg aku heran.. padahal mcm la laki tu xbleh jaga kn kucing2 tu.. aneh betul pompuan ni..


p/s: peh dah wat contest.. nanti aku terjah.. hehe.. ;)

~> JURI AWAM <~

Get this widget

~> GENRE <~

Berita (95) Artikel (87) Perasaan (87) Santai (46) Renungan (40) Segmen (38) Informasi (35) Lawak (32) Aku (25) Isu (17) Muzik (14) Blog (13) Hukum (13) Pendapat (13) Kisah (12) Maharaja Lawak (12) Maharaja Lawak Mega (12) Ramadhan (10) Tokusatsu (10) Bloglist (9) Lirik (9) Tip (9) Puasa (7) Sukan (6) Band (5) Filem (5) Laman Sesawang (5) Misteri (5) Raya (5) Tahun Baru (5) Aidilfitri (4) Anime (4) Facebook (4) Kerjaya (4) Review (4) Tokoh (4) Yahudi (4) Gusti (3) Hari Lahir (3) Iklan (3) Petua (3) Seram (3) Teka Teki (3) Doa (2) GA (2) Kempen (2) Kesihatan (2) Motivasi (2) Penyakit (2) Seni Bela Diri (2) Tag (2) Tarikh (2) Aidiladha (1) Contest (1) Drama (1) Illuminati (1) Maal Hijrah (1) Manga (1) Merdeka (1) Mukadimah (1) Nuzul Al-Quran (1) Perkenalan (1) Raja Lawak (1) Resepi (1)