Sabtu, 19 Mac 2011

[Blog Picisan] : Best Ke Jadi Budak Kampung?

Assalamualaikum






1.Adakah anda budak kampung?

ya.. aku tak malu digelar budak kampung.. sejak dari kecil hingga sekarang aku menetap di kampung.. dan membesar dalam persekitaran kampung..

2.Kampung anda dimana?

kampung aku dekat pulau pinang ja.. belah area bukit mertajam.. nak kena bagi tau detail ka?. tak payah kot.. hehe.. ;D

3.Apa yang best tentang kampung anda?

hujan emas di kampung orang.. hujan batu di kampung sendiri.. lebih baik dikampung sendiri (ada ka peribahasa ni?).. hehe.. ;D bagi aku kampung aku memang best sebab terkenal dengan gerai garai makan makanan laut.. ramai orang orang bandar selalu masuk ke kampung aku semata mata nak menjamu selera di gerai gerai yang sedia ada.. dan sememangnya aku selesa hidup di kampung..

4.Tempat yang anda selalu lepak (atau tempat bermain) di kampung?

kalau masa kecik2 dulu.. aku selalu lepak kat umah mackcik sorang ni.. kami gelarkan dia maksu ma.. sebab umah dia selalu jual macam2 makanan ringgan.. kira macam kedai runcit la.. selain tu aku suka jugak ronda2 dekat ban.. makan angin petang2.. usha kerbau2 tok wan aku balik kandang.. hehe.. banyak lagi la kalau nak cite.. cukup sampai sini ja kot.. hehe.. ;D

5.Permainan kampung yang pernah anda main?

haa.. masa kecik2 dulu macam2 jugak la yang aku main.. antaranya tarik upih.. tuju kasut.. polis sentri.. pondok pondok.. mandi ban.. main wau.. main gasing.. main guli.. peh! ada lagi ka yang aku tak tulis.. rasa ada lagi.. tapi ingat2 lupa.. best bila teringat zaman kecik2 dulu.. hehe.. ;D


tarik upih.. best ooo main menda ni.. teringat pulak zaman kecik2 dulu.. huhu~


p/s: aku bangga jadi budak kampung.. korang pulak macam mana? berminat nak join segmen ni? sini.. :)

2 ulasan:

titirara berkata...

woo , mcm best je men upih tu . sygnye tira x pena rse lg ~ huhu

Udin berkata...

@titirara

best ooo.. teringat zmn kecik2 dulu.. huhu~

~> JURI AWAM <~

Get this widget

~> GENRE <~

Berita (95) Artikel (87) Perasaan (87) Santai (46) Renungan (40) Segmen (38) Informasi (35) Lawak (32) Aku (25) Isu (17) Muzik (14) Blog (13) Hukum (13) Pendapat (13) Kisah (12) Maharaja Lawak (12) Maharaja Lawak Mega (12) Ramadhan (10) Tokusatsu (10) Bloglist (9) Lirik (9) Tip (9) Puasa (7) Sukan (6) Band (5) Filem (5) Laman Sesawang (5) Misteri (5) Raya (5) Tahun Baru (5) Aidilfitri (4) Anime (4) Facebook (4) Kerjaya (4) Review (4) Tokoh (4) Yahudi (4) Gusti (3) Hari Lahir (3) Iklan (3) Petua (3) Seram (3) Teka Teki (3) Doa (2) GA (2) Kempen (2) Kesihatan (2) Motivasi (2) Penyakit (2) Seni Bela Diri (2) Tag (2) Tarikh (2) Aidiladha (1) Contest (1) Drama (1) Illuminati (1) Maal Hijrah (1) Manga (1) Merdeka (1) Mukadimah (1) Nuzul Al-Quran (1) Perkenalan (1) Raja Lawak (1) Resepi (1)