Sabtu, 31 Ogos 2013

Apakah erti MERDEKA pada diri kita?

Assalamualaikum

Sekadar entri ringkas jer kali ni. Sekadar nak berkongsi pandangan aku tentang isu video "Lelaki Mengamuk Rampas Bendera Sang Saka Malaya" yang telah tersebar di laman Youtube, FacebookTwitter dan juga media sosial yang lain. Apa pendapat korang atas tindakan berani lelaki tersebut? Adakah korang setuju dengan tindakan lelaki tersebut? Atau sebaliknya?



Aku? Bagi aku tindakan berani lelaki tersebut wajar diberi penghormatan. Bagi aku tak kira kita fahaman politik parti mana sekalipun jangan dilupakan jasa datuk nenek moyang kita yang telah bergadai nyawa sebelum negara Malaysia kita ini Merdeka. Apakah kesan tindakan kita pada hari ini pada generasi anak cucu cicit kita nanti? Aku tertanya pada diri aku sendiri. Apakah erti Merdeka pada diri kita sebenarnya?

 BL: Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan Malaysia Yang Ke 56. Hurm. :/

Tiada ulasan:

~> JURI AWAM <~

Get this widget

~> GENRE <~

Berita (95) Artikel (87) Perasaan (87) Santai (46) Renungan (40) Segmen (38) Informasi (35) Lawak (32) Aku (25) Isu (17) Muzik (14) Blog (13) Hukum (13) Pendapat (13) Kisah (12) Maharaja Lawak (12) Maharaja Lawak Mega (12) Ramadhan (10) Tokusatsu (10) Bloglist (9) Lirik (9) Tip (9) Puasa (7) Sukan (6) Band (5) Filem (5) Laman Sesawang (5) Misteri (5) Raya (5) Tahun Baru (5) Aidilfitri (4) Anime (4) Facebook (4) Kerjaya (4) Review (4) Tokoh (4) Yahudi (4) Gusti (3) Hari Lahir (3) Iklan (3) Petua (3) Seram (3) Teka Teki (3) Doa (2) GA (2) Kempen (2) Kesihatan (2) Motivasi (2) Penyakit (2) Seni Bela Diri (2) Tag (2) Tarikh (2) Aidiladha (1) Contest (1) Drama (1) Illuminati (1) Maal Hijrah (1) Manga (1) Merdeka (1) Mukadimah (1) Nuzul Al-Quran (1) Perkenalan (1) Raja Lawak (1) Resepi (1)