~> KONSERT TERHANGAT DI PASARAN <~

Khamis, 7 Julai 2011

Halaman Facebook Anwar Ibrahim Kena Hack

Assalamualaikum


Hurmm.. Tak habis habis lagi isu godam mengodam ni.. Ala apa lagi Hack la.. Sebelum ni laman sesawang milik kerajaan di hack sekumpulan hacker yang dikenali "anonymous" kan.. Kali ni muncul pula kumpulan yang dinamakan Luvsec yang telah bertindak mengodam halaman rasmi milik Anwar Ibrahim.. Hurmm.. Macam macam.. Lepas ni apa pula agaknya..


Gambar dipetik dari amanz.my




Selain daripada beberapa halaman Facebook artis dan juga media atas talian yang digodam dan diceroboh pada bulan lepas, kini pada hari ini, halaman Facebook rasmi milik Anwar Ibrahim pula digodam oleh salah satu kumpulan yang dinamakan sebagai LuvSec.

Sehingga artikel ini ditulis, halaman tersebut masih lagi belum dikembalikan kepada pemilik asal, dan ianya tidak diketahui bagaimanakah ianya berjaya digodam dan diceroboh. Melalui mesej yang ditinggalkan, LuvSec mengatakan yang mana kata laluan yang digunakan oleh pentadbir halaman Facebook tersebut adalah tidak selamat, serta meninggalkan pesanan yang mana seterusnya mereka akan mengodam halaman Facebook milik Perdana Menteri.


sumber: Amanz.my

3 ulasan:

aleen aiden berkata...

yeah!alin tengok gak pagi tadi.yg klakar pasal nak g kenduri pkai baju melayu tu la xtahan.aishhh,mcm2 la dorang neh..huhuh

G3-lina berkata...

cari pasal je.. ini mesty keje anti politik ni~

syamem berkata...

suke main2 hackers ni..

~> JURI AWAM <~

Get this widget

~> GENRE <~

Berita (95) Artikel (87) Perasaan (87) Santai (46) Renungan (40) Segmen (38) Informasi (35) Lawak (32) Aku (25) Isu (17) Muzik (14) Blog (13) Hukum (13) Pendapat (13) Kisah (12) Maharaja Lawak (12) Maharaja Lawak Mega (12) Ramadhan (10) Tokusatsu (10) Bloglist (9) Lirik (9) Tip (9) Puasa (7) Sukan (6) Band (5) Filem (5) Laman Sesawang (5) Misteri (5) Raya (5) Tahun Baru (5) Aidilfitri (4) Anime (4) Facebook (4) Kerjaya (4) Review (4) Tokoh (4) Yahudi (4) Gusti (3) Hari Lahir (3) Iklan (3) Petua (3) Seram (3) Teka Teki (3) Doa (2) GA (2) Kempen (2) Kesihatan (2) Motivasi (2) Penyakit (2) Seni Bela Diri (2) Tag (2) Tarikh (2) Aidiladha (1) Contest (1) Drama (1) Illuminati (1) Maal Hijrah (1) Manga (1) Merdeka (1) Mukadimah (1) Nuzul Al-Quran (1) Perkenalan (1) Raja Lawak (1) Resepi (1)