~> KONSERT TERHANGAT DI PASARAN <~

Sabtu, 25 Disember 2010

Garo

Assalamualaikum


kali ni rindu plak nak wat entry pasal siri Tokusatsu.. penah layan drama Garo tak? sebenarnya drama ni dah lama ditayangkan melalui Tv Tokyo pada 7 Oktober 2005 hingga 31 Mac 2006..  penah gak ditayangkan di Malaysia melalui siaran 8Tv.. untuk makluman jalan cite drama Garo ini hanya mengandungi 25 episod sahaja..









Garo ini mengisahkan tentang kehidupan Kouga Saezima seorang pemuda yg menyandang pangkat sebagai Satria Makai yg berperanan untuk melindungi manusia daripada gangguan iblis yg dikenali sebagai "horror" yakni mahluk yg menyeramkan.. semasa pengembaraan untuk memburu makhluk "horror" ni Kouga telah bertemu dengan Kouru seorang gadis muda yg telah tercemar dengan darah iblis.. 

pada mulanya Kouga diarahkan untuk membunuh gadis ini kerana telah ditetapkan peraturan dimana jika ada manusia yg telah dicemari dengan darah iblis maka sudah menjadi tugas Satria Makai seperti Kouga untuk menghapuskan manusia tersebut kerana kesan daripada darah iblis ini akan menyebabkan manusia akan mati dalam keadaan sengsara dalam tempoh 100 hari.. namun disebabkan belas kasihan Kouga melanggar peraturan tersebut dengan mengambil langkah untuk mencari penawar bagi mengubati Kouru..


p/s: jika berminat boleh muat turun siri Garo ini di Sini

6 ulasan:

ferry berkata...

macam best je..tapi tenet lambat malas nak download..thanks 4 ur info

udin berkata...

wokey.. tarak pa, kecik punya hal :D

tsaicoutic tranmorphersys berkata...

perghhh..garooo woo..zaruba

tsaicoutic tranmorphersys berkata...

perghhh..garo..zaruba

caliph shuriken berkata...

pnah tgk dulu.. plg best wktu lawan dgn kaler silver tu ^^

budak logam berkata...

yup.. btoi2.. yg muvie special punya tgok g? muncul lagi sorang makai knight :D

~> JURI AWAM <~

Get this widget

~> GENRE <~

Berita (95) Artikel (87) Perasaan (87) Santai (46) Renungan (40) Segmen (38) Informasi (35) Lawak (32) Aku (25) Isu (17) Muzik (14) Blog (13) Hukum (13) Pendapat (13) Kisah (12) Maharaja Lawak (12) Maharaja Lawak Mega (12) Ramadhan (10) Tokusatsu (10) Bloglist (9) Lirik (9) Tip (9) Puasa (7) Sukan (6) Band (5) Filem (5) Laman Sesawang (5) Misteri (5) Raya (5) Tahun Baru (5) Aidilfitri (4) Anime (4) Facebook (4) Kerjaya (4) Review (4) Tokoh (4) Yahudi (4) Gusti (3) Hari Lahir (3) Iklan (3) Petua (3) Seram (3) Teka Teki (3) Doa (2) GA (2) Kempen (2) Kesihatan (2) Motivasi (2) Penyakit (2) Seni Bela Diri (2) Tag (2) Tarikh (2) Aidiladha (1) Contest (1) Drama (1) Illuminati (1) Maal Hijrah (1) Manga (1) Merdeka (1) Mukadimah (1) Nuzul Al-Quran (1) Perkenalan (1) Raja Lawak (1) Resepi (1)