~> KONSERT TERHANGAT DI PASARAN <~

Rabu, 6 April 2011

Tak Takut Dosa Ker???

Assalamualaikum


hurm.. kebelakangan ni kerap betul dengar liputan media pasal video seks ketua pembangkang tu.. bila mengadap blog pula.. ada juga segelintir yang siap buat entry khas lagi kan.. alahai.. entah betul ka tak orang dalam video tu pon tak tahu lagi.. main sebar aja kan.. kan fitnah namanya tu.. tak takut dosa ker?


bagi aku tak kira la sama ada yang dalam video tu memang sahih ketua pembangkang tu atau tak.. bagi aku tidak sepatutnya diperlakukan sedemikian rupa.. kenapa la perlu diaibkan sampai begitu sekali.. cuba bayangkan kalau salah seorang ahli keluarga kita yang kena.. macam mana? ka tak kisah? aku tidak memihak kepada mana mana pihak.. cuma pada pandangan aku.. kalau hendak jatuhkan seseorang itu pun.. jangan la sampai macam tu sekali kan.. kena pikir juga dosa pahala tu..

dari sudut lain pula.. kena fikir juga golongan yang akan melihat dan membaca media yang disebarkan.. bila didedahkan secara umum.. maka setiap golongan masyarakat akan didedahkan termasuk kanak kanak.. cuba bayangkan kanak kanak yang berusia bawah 12 tahun yang melihat video tersebut.. tentu kanak kanak tersebut akan bertanya kepada ibu bapanya bukan.. seks itu apa? apa yang orang tu buat dalam video tu? haa.. apa yang kita nak jawab pada anak atau adik kita sendiri?

maka aku nak kongsi artikel berkaitan isu video lucah ni.. korang boleh baca di sini.. sekian.. wassalam.. :)

4 ulasan:

Mommy Fara berkata...

sibuk cite psl video lucah tu kan? nape tak nak cite psl duit sedekah masuk poket sendiri?


mkn duit derma utk org susah tu bukan ke berdosa jugak?

bukan dosa fitnah aje yg berat....

Haryz Khairuddin berkata...

semua kejahatan kat dunia ni akan berlaku ke kalau manusia terfikir pasal dosa n azab??

udin berkata...

@Mommy Fara

hurm.. tu la pasal.. takpa kita tgok mcm mana kes ni selanjutnya.. jgn stop mcm tu ja sudah.. timbul tanda tanya..

udin berkata...

@Haryz Khairuddin

sebab tu la Allah S.W.T. cipta Syurga dan Neraka.. Dosa dan Pahala.. yg mana yg kearah kebaikan.. dpt la habuan pahala dan dimasukkan ke Syurga di akhirat kelak.. begitulah sebaliknya kan.. mmg lumrah alam.. ada yg baik.. ada yg sebaliknya.. terpulang pada diri sendiri nak pilih yg mana satu.. entry ni sekadar luahan ja.. hehe.. ;)

~> JURI AWAM <~

Get this widget

~> GENRE <~

Berita (95) Artikel (87) Perasaan (87) Santai (46) Renungan (40) Segmen (38) Informasi (35) Lawak (32) Aku (25) Isu (17) Muzik (14) Blog (13) Hukum (13) Pendapat (13) Kisah (12) Maharaja Lawak (12) Maharaja Lawak Mega (12) Ramadhan (10) Tokusatsu (10) Bloglist (9) Lirik (9) Tip (9) Puasa (7) Sukan (6) Band (5) Filem (5) Laman Sesawang (5) Misteri (5) Raya (5) Tahun Baru (5) Aidilfitri (4) Anime (4) Facebook (4) Kerjaya (4) Review (4) Tokoh (4) Yahudi (4) Gusti (3) Hari Lahir (3) Iklan (3) Petua (3) Seram (3) Teka Teki (3) Doa (2) GA (2) Kempen (2) Kesihatan (2) Motivasi (2) Penyakit (2) Seni Bela Diri (2) Tag (2) Tarikh (2) Aidiladha (1) Contest (1) Drama (1) Illuminati (1) Maal Hijrah (1) Manga (1) Merdeka (1) Mukadimah (1) Nuzul Al-Quran (1) Perkenalan (1) Raja Lawak (1) Resepi (1)