~> KONSERT TERHANGAT DI PASARAN <~

Khamis, 14 April 2011

Telur Direbus Guna Air Kencing

Assalamualaikum


RATUSAN telur direbus dengan menggunakan air kencing di wilayah Zhejiang, China dengan menggunakan resipi berusia ribuan tahun lalu.


BEIJING - Sebuah kedai di wilayah Zhejiang, timur China menjual telur yang direbus dengan air kencing budak sekolah dan ia merupakan resipi tradisonal berusia ribuan tahun, lapor sebuah akhbar semalam.


Chef makanan tradisonal, Lu Ming berkata, dia mahu mempromosikan semula makanan tradisional itu sehingga ke peringkat antarabangsa.

"Air kencing tersebut dikumpul daripada pelajar sekolah lelaki yang berumur 10 tahun, mereka kencing di dalam sebuah tong dan kami mengambil air itu pada setiap hari.

"Telur-telur itu akan direbus dalam air kencing tersebut dengan kulitnya," katanya.

Menurutnya, telur tersebut berasa sedap dan berkhasiat untuk menyembuhkan demam selain meningkatkan konsentrasi serta menghilang rasa mengantuk. - Agensi







sumber: Kosmo!


p/s: isk.. isk.. isk.. ntahapahapantah diorang ni.. pengotoq sungguh!

10 ulasan:

feyza berkata...

euhh..bulih mkn kee..?

Unknown berkata...

@Pijahh' de-Arr

ntah? org kat sana aja kot yg mkn.. pelik sungguh citarasa diorang ni..

cik blogger berkata...

inilah info yang si dia bagi kat aku..dia dapat info ni pun dari kawan dia..ish3~ astaghfirullah...

Unknown berkata...

@cik blogger

owh.. urm, pelik kan org2 kat sana.. huhu~

shafinaz (: berkata...

Euwwww -.-''

Tanpa Nama berkata...

mengarut tol la...*tepuk dahi*

Unknown berkata...

@shafinaz (:

haa.. pengotor kan diorang ni.. ntahapahantah.. hurm..

Unknown berkata...

@senydream

haha.. tu la pasal.. mmg ngarut betul.. pelik amalan org2 dekat sana..

wida berkata...

macam2 lah diaorg ni..hehe

Unknown berkata...

@wida

betul.. mcm2.. hehe..

~> JURI AWAM <~

Get this widget

~> GENRE <~

Berita (95) Artikel (87) Perasaan (87) Santai (46) Renungan (40) Segmen (38) Informasi (35) Lawak (32) Aku (25) Isu (17) Muzik (14) Blog (13) Hukum (13) Pendapat (13) Kisah (12) Maharaja Lawak (12) Maharaja Lawak Mega (12) Ramadhan (10) Tokusatsu (10) Bloglist (9) Lirik (9) Tip (9) Puasa (7) Sukan (6) Band (5) Filem (5) Laman Sesawang (5) Misteri (5) Raya (5) Tahun Baru (5) Aidilfitri (4) Anime (4) Facebook (4) Kerjaya (4) Review (4) Tokoh (4) Yahudi (4) Gusti (3) Hari Lahir (3) Iklan (3) Petua (3) Seram (3) Teka Teki (3) Doa (2) GA (2) Kempen (2) Kesihatan (2) Motivasi (2) Penyakit (2) Seni Bela Diri (2) Tag (2) Tarikh (2) Aidiladha (1) Contest (1) Drama (1) Illuminati (1) Maal Hijrah (1) Manga (1) Merdeka (1) Mukadimah (1) Nuzul Al-Quran (1) Perkenalan (1) Raja Lawak (1) Resepi (1)