Sabtu, 23 April 2011

BEN ASHAARI CARI BLOG LAH !

Assalamualaikum






haa.. Ben Ashaari buka segmen lagi hari ini.. kali ini khas untuk blogger blogger yang bilangan pengikut kurang dari 1000.. kira blog BL ni layak la kan.. hehehe.. amacam? berminat? klik sahaja header dekat atas tu okay.. tapi dengan syarat kena jawab dua soalan ini..


Siapa Yang Mempengaruhi Anda Untuk Membuat Blog?

hurm.. sebelum berjinak dalam dunia blog ini BL hanya sekadar aktif gunakan internet untuk muat turun filem dan mp3 semata mata.. serta sekadar berborak dengan rakan rakan di laman sosial.. BL mula mengenali dunia blog ini dari rakan rakan sekolah di Facebook.. antaranya H Y D E, ZaieDaN, Bayu Senja dan GaDhiS TuLiP.. pada mulanya agak hairan juga benda apa la yang diorang ini merepek dekat blog mereka.. lalu terlintas juga untuk ada blog sendiri.. maka pada awal januari 2010 BL mula berjinak dalam dunia blog.. blog pertama BL hanya sekadar untuk muat turun sahaja.. sini.. kini agak kurang aktif..

blog budak logam ini wujud pada pertengahan bulan ogos 2010.. ini lah blog peribadi pertama BL.. tapi masa itu masih juga belum aktif.. hanya sekadar menconteng apa yang patut sahaja.. BL mula aktif dalam dunia blog ini pada bulan disember 2010.. kalau tidak silap masa tu baru kenal dengan blog tuan empunya segmen ini.. hehehe.. tapi hingga kini BL masih mencari identiti apa sebenar yang BL hendak sampaikan dalam dunia blog ini..

Siapakah Sumber Inspirasi Anda?

BL tidak pasti sama ada soalan ini merujuk kepada sumber inspirasi dalam dunia blog atau dunia realiti.. tapi BL akan jawab untuk kedua duanya.. kalau sumber inspirasi dalam dunia realiti.. sumber inspirasi BL ialah Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary.. mengapa? bagi BL beliau merupakan tokoh kepada seseorang untuk berjaya dalam sesuatu bidang.. jika dilihat sejarah hidup, beliau bermula dari bawah.. dari berniaga secara kecil kecilan hingga ke tahap seperti mana kita lihat hari ini.. antara 10 senarai orang yang terkaya di bumi Malaysia ini..

jika di dalam dunia blog pula sumber inspirasi BL ialah blogger ini.. BL bukan untuk membodek atau apa apa okay.. secara jujur bagi BL blogger ini ada karismanya tersendiri.. mengapa? beliau mampu mencapai seperti mana yang kita boleh lihat kini dalam tempoh setahun lebih sahaja.. segala usaha beliau dalam dunia blog ini melayakkan beliau capai apa yang kita boleh lihat sekarang.. blogger ini juga tidak lokek untuk membantu blogger blogger yang baru hendak berjinak dalam dunia blog ini.. semoga segala impian blogger ini akan tercapai kelak.. InsyaAllah.. blogger yang BL maksudkan ialah.. sini.. okay sampai sini sahaja kot.. kalau korang berminat nak join.. klik aja header dekat atas tu okay.. sekian.. wassalam.. :)

20 ulasan:

zacky786 berkata...

den nk join.. den nk join .. hehe

Mambang Terbang berkata...

mambang singgah jln2 mkn angin kt sini xD hehe follow tuan rumah ye....nnti ade mase free follow mambang balik ye :) macehhhh.....

http://violencexx.blogspot.com/

Udin berkata...

@zacky

haha.. sila2..

Udin berkata...

@mambang terbang

thanks singgah sini.. orait nanti BL terjah balik okay.. hehe..

syuxer berkata...

singgah dari segmen ben ashaari(segmen awok blogger baru yer) aka ben ashaari cari blog lah..

singgah dan follow u..salam perkenalan ye..:)

http://syuxermelankolia.blogspot.com/2011/04/ben-ashaari-cari-blog-lah.html

Udin berkata...

@Syuxer

wassalam.. salam kenal gak yer.. :)

anismelon berkata...

salam..anis datang dari segmen abg ben..salam perkenalan..:)

http://anismelon.blogspot.com/2011/04/segmen-ben-ashaari-cari-blog-lah.html

mas saari berkata...

salam singgah n follow sini...
Mas dtg intai2 siapa sumber inspirasi awak!

::Mastura Zakaria:: berkata...

singgah follow2 kat sini...
salam perkenalan..=)

Unknown berkata...

singgh dari blog abg.ben...salam perkenalan..

http://zonesaye.blogspot.com/

Browacana berkata...

Melawat kawan...yeeehaa! :D

EimaruSi|ence™ berkata...

Salam.

Eima datang dari segmen abg Ben. Eima follow awak, follow eima balik yer...

Mari kita meriahkan dunia blog!

Udin berkata...

@anismelon

wassalam.. slm perkenalan gak yer.. :)

Udin berkata...

@mas saari

hehe.. welkem ye awk.. :)

Udin berkata...

@mastura zakaria

hye.. slm kenal gak.. thanks ye singgah sini.. :)

Udin berkata...

@pemuda harapan

slm kenal gak.. thanks sudi singgah sini.. :)

Udin berkata...

@pembawa wacana

peh! otai sudi singgah blog BL.. terharu.. welkem bro! haha! ;)

Udin berkata...

@eimaru si|elce

wslm eima.. :)

okay sy dah terjah blog awk.. nice.. keep it up.. hehehe..

Lulu Caldina berkata...

Lulu datang up trafik blog ni..selamat pagi..

Udin berkata...

Lulu cardina

sori ye lmbt reply.. huhu~ thanks cik lulu sudi singgah sini.. :)

~> JURI AWAM <~

Get this widget

~> GENRE <~

Berita (95) Artikel (87) Perasaan (87) Santai (46) Renungan (40) Segmen (38) Informasi (35) Lawak (32) Aku (25) Isu (17) Muzik (14) Blog (13) Hukum (13) Pendapat (13) Kisah (12) Maharaja Lawak (12) Maharaja Lawak Mega (12) Ramadhan (10) Tokusatsu (10) Bloglist (9) Lirik (9) Tip (9) Puasa (7) Sukan (6) Band (5) Filem (5) Laman Sesawang (5) Misteri (5) Raya (5) Tahun Baru (5) Aidilfitri (4) Anime (4) Facebook (4) Kerjaya (4) Review (4) Tokoh (4) Yahudi (4) Gusti (3) Hari Lahir (3) Iklan (3) Petua (3) Seram (3) Teka Teki (3) Doa (2) GA (2) Kempen (2) Kesihatan (2) Motivasi (2) Penyakit (2) Seni Bela Diri (2) Tag (2) Tarikh (2) Aidiladha (1) Contest (1) Drama (1) Illuminati (1) Maal Hijrah (1) Manga (1) Merdeka (1) Mukadimah (1) Nuzul Al-Quran (1) Perkenalan (1) Raja Lawak (1) Resepi (1)