~> KONSERT TERHANGAT DI PASARAN <~

Isnin, 1 Ogos 2011

BEN ASHAARI : RAMADHAN #1 : SAHUR DI KALA BUDAK..

Assalamualaikum




Hurmm.. Sebut pasal sahur.. Memang antara waktu paling mencabar bagi aku.. Tak kita la masa kecik ka.. Sekarang pon lebih kurang macam tu la.. Ala korang paham paham sendiri la macam mana kan.. Tahap nak mangkit bangun tu sikit punya liat.. Kadang kadang sampai satu tahap minum ayaq sejuk aja untuk bersahur.. Masa dekat kampus dulu la.. Tak tahan godaan bantal dengan tilam punya dok seru mendayu dayu suruh tidoq.. Grrrrr.. 


Lebih lebih lagi masa kecik kecik dulu.. Lagi banyak ragam.. Selagi suara ayah tak bertepik suruh bangun.. Selagi tu la dok tarik selimut tiduq.. Masa makan pon paham paham aja la.. Di antara dua dunia.. Alam nyata dan alam mimpi.. Hebat wooo.. Sambil pejam mata pon boleh jamah nasik.. Hehehe.. Biasa la budak budak kan.. ;p

Haa.. Masa kecik kecik dulu korang suka makan apa masa nak berbuka? Macam aku jenis tak memilih sangat.. Main tibai aja apa yang ada.. Tapi wajib kena ada ayaq ais.. Tak kira la ayaq apa pon janji ada ais.. Antara feveret aku sirap bandung cincau.. Peh! Ni kalau kena masa berbuka.. Habis ilang lapaq dahaga semua.. Ala macam gambaq kat bawah ni.. Hehehe..

Gambaq di ciplak dari blog Mat Gebu

Haa.. Amacam? Meleleh tak tengok? Hehehe.. Korang pulak apa cer? Jom kongsi kongsi kat Sini.. Sekian.. Wassalam.. Selamat Berpuasa yer.. Hehehe.. :D

4 ulasan:

POSH76 berkata...

blogwalking

DaYaH JeLitA berkata...

lapaq ayaq aih tengok gambaq tu..huhu..saya join gak segmen ni..singgahla kalaw sudi :) : BEN ASHAARI : RAMADHAN #1 : SAHUR DI KALA BUDAK

Cik Bunny berkata...

Promosi Kek Lapis Sarawak utk hari raya kini DIBUKA =) http://asiarosehouse.blogspot.com

FareezVanFillers berkata...

wah bancau memang terbaek lah.heheh dah follo dah kalo de ase follo lah ye

~> JURI AWAM <~

Get this widget

~> GENRE <~

Berita (95) Artikel (87) Perasaan (87) Santai (46) Renungan (40) Segmen (38) Informasi (35) Lawak (32) Aku (25) Isu (17) Muzik (14) Blog (13) Hukum (13) Pendapat (13) Kisah (12) Maharaja Lawak (12) Maharaja Lawak Mega (12) Ramadhan (10) Tokusatsu (10) Bloglist (9) Lirik (9) Tip (9) Puasa (7) Sukan (6) Band (5) Filem (5) Laman Sesawang (5) Misteri (5) Raya (5) Tahun Baru (5) Aidilfitri (4) Anime (4) Facebook (4) Kerjaya (4) Review (4) Tokoh (4) Yahudi (4) Gusti (3) Hari Lahir (3) Iklan (3) Petua (3) Seram (3) Teka Teki (3) Doa (2) GA (2) Kempen (2) Kesihatan (2) Motivasi (2) Penyakit (2) Seni Bela Diri (2) Tag (2) Tarikh (2) Aidiladha (1) Contest (1) Drama (1) Illuminati (1) Maal Hijrah (1) Manga (1) Merdeka (1) Mukadimah (1) Nuzul Al-Quran (1) Perkenalan (1) Raja Lawak (1) Resepi (1)