~> KONSERT TERHANGAT DI PASARAN <~

Isnin, 1 Ogos 2011

Ramadhan Pertama Aku Sebagai Blogger

Assalamualaikum


Fuh! Selamat juga menjalani ibadat puasa kali ni.. Lega.. Haa.. Amacam puasa hari ni.. Okay? Makan apa masa berbuka tadi? Hari pertama ni masak dekat rumah aja.. Masak simple simple aja.. Buat mee goreng dengan teloq mata kobau.. Serta ayaq apa tah perisa anggur.. Lega kenyang.. Urpp.. Alhamdulillah..


Macam biasa la dalam setahun, sebulan aja berpuasa.. Mai masa berbuka main belasah tak ingat dunia.. Macam seminggu tak makan nasik.. Haa.. Masa nak solat Maghrib dah mengah.. Fuh! Esok tak mau dah buat perangai pelahap macam tadi.. Macam tak pernah puasa aja.. Grrrrr..

Sambil tunggu nak masuk waktu Isyak.. Baring kejap atas katil.. Konon penat la sangat kan.. Haha.. Mengalahkan budak kecik baru belajaq puasa aja aku ni.. Cukup time baru siap siap nak pegi masjid pulak.. Mula mula niat nak buat perabih tarawih 20 rakaat.. Tapi sampai selesai 8 rakaat rasa penat pula.. Huhuhu.. Last last balik rumah aja lah.. Grrrrr..

Haa.. Ni la kali pertama aku berpuasa sebagai blogger.. Chewahhh.. Orang lain buat entri.. Dia pon nak jugak.. Belasah jelah.. Apa apa pun semoga Ramadhan kali ni dapat membawa perubahan kepada diri kita.. InsyaAllah.. Sekian.. Wassalam.. Salam Ramadhan.. :)


BL: Boleh la malam ni dapat tapau bihun goreng.. Rezeki malam kedua tarawih kan.. Hehehe.. ;p

7 ulasan:

senydream berkata...

masak sendiri ker??...waah..bagus btoi la...:)

udin berkata...

senydream

tolong sikit2 aja.. yg lain semua mak yg msk.. nk hrp sy msk goreng telur boleh la.. kalau mi takut jadi menda lain.. huhu~

fRaMe+LenSeS berkata...

wowww.. tahniah bro. aku skong ang..;)

udin berkata...

Nadh

haha.. maceh2.. ;)

aleen aiden berkata...

perghh,masak sendiri.ohsem!hu3

THE LEKAT LEKIT STORY berkata...

bulan puasa ni nafsu yg melebihi kelaparan sebenarnya. So, kalau blh kawal nafsu insyaallah byk blh berjimat. mcm sy pun still simple jer berbuka

H Y D E berkata...

abg din! selamat berpuasa :)

~> JURI AWAM <~

Get this widget

~> GENRE <~

Berita (95) Artikel (87) Perasaan (87) Santai (46) Renungan (40) Segmen (38) Informasi (35) Lawak (32) Aku (25) Isu (17) Muzik (14) Blog (13) Hukum (13) Pendapat (13) Kisah (12) Maharaja Lawak (12) Maharaja Lawak Mega (12) Ramadhan (10) Tokusatsu (10) Bloglist (9) Lirik (9) Tip (9) Puasa (7) Sukan (6) Band (5) Filem (5) Laman Sesawang (5) Misteri (5) Raya (5) Tahun Baru (5) Aidilfitri (4) Anime (4) Facebook (4) Kerjaya (4) Review (4) Tokoh (4) Yahudi (4) Gusti (3) Hari Lahir (3) Iklan (3) Petua (3) Seram (3) Teka Teki (3) Doa (2) GA (2) Kempen (2) Kesihatan (2) Motivasi (2) Penyakit (2) Seni Bela Diri (2) Tag (2) Tarikh (2) Aidiladha (1) Contest (1) Drama (1) Illuminati (1) Maal Hijrah (1) Manga (1) Merdeka (1) Mukadimah (1) Nuzul Al-Quran (1) Perkenalan (1) Raja Lawak (1) Resepi (1)