~> KONSERT TERHANGAT DI PASARAN <~

Isnin, 8 Ogos 2011

Identiti Makcik Murtad Dah Kantoi Ka?

Assalamualaikum


Hurmm.. Hari ni buka aja blog.. Aku perasan ramai yang buat entri pasal pendedahan identiti sebenar makcik murtad bla.. bla.. bla.. yang buat onar caci maki tak tentu arah tu.. Korang tahukan pasal isu ni? Memang rasa nak bakar hidup hidup baca caci maki makcik ni kutuk agama di laman blog dia sebelum ni.. Dekat laman mukabuku pon ada.. Grrrr.. 


Identiti makcik tersebut telah didedahkan oleh suatu kumpulan pengodam yang dikenali sebagai Gaysec.. Kononnya identiti makcik tu adalah seorang wanita berbangsa campuran cina melayu.. Muda lagi rupanya.. Dalam lingkungan pertengahan dua puluhan macam tu aja.. Mula mula baca.. Memang bengang juga la kan.. Memang dah cam muka betul betul.. Kalau jumpa kat luar memang boleh paku ramai ramai.. Tapi terbaca suatu blog juga yang menyatakan wanita yang didedahkan identiti sebagai Makcik bla.. bla.. bla.. tu adalah rakan sekampus penulis blog tersebut.. Wanita yang dituduh itu juga telah membuat laporan polis.. Hurmm..

Haa.. Mana satu betul ni? Penin.. Penin.. Grrrr.. Penin ka? Bagi aku la kan biarlah pihak tertentu yang membuat keputusan kan.. Jika memang betul si wanita itu identiti sebenar makcik bla.. bla.. bla.. tu maka semoga tindakan sewajarnya diambil terhadap beliau kan.. Berat dosa wooo murtad ni.. Kalau betul la kan.. Kalau bukan? Haa.. Macam mana? Tak pasal pasal wanita tu kena fitnah buta buta kan.. Kes naya wooo.. Hurmm..

Apa apapun seperti yang aku nyatakan tadi biarlah pihak tertentu yang menentukan.. Kalau betul betul sahih memamg si wanita tu dalangnya.. Apa lagi.. Kasi hukuman la kan.. Kes macam ni jangan dok buat main.. Kes berat wooo.. Ntah berapa ramai yang dah terpesong arah tak tahu la kan.. Sedih bila baca caci maki golongan ni sindir agama macam tu sekali.. Entah la.. Aku pun tak tahu nak kata apa dah.. Semoga terbuka hati golongan ni untuk bertaubat kembali.. Kalau tak mau taubat juga.. Hukuman terhadap golongan murtad wajib dijalankan.. Sekian.. Wassalam..

4 ulasan:

Nik Thoha berkata...

Salam. memang bahaya jika isu murtad ini dibiarkan kerana ia boleh memesongkan akidah orang islam. perbuatan mereka perlu segera disekat bagi menjaga akidah orang islam.

senydream berkata...

minta di jauhkan la dr dri terpesong dr agama Allah ni..

Miss Nadya berkata...

ee...geram baca luahan makcik tu..eee..

new entry :: Day 05 - A picture of your favorite memory

CETUSAN SEIKHLAS RASA berkata...

Sesuatu perlu dilakukan oleh pihak yang berkenaan... jangan sampai perkara ini menjadi kebiasaan dalam kalangan masyarakat Islam di negara kita kerana isu murtad ni kalau di Sabah mmg dah banyak berlaku....

~> JURI AWAM <~

Get this widget

~> GENRE <~

Berita (95) Artikel (87) Perasaan (87) Santai (46) Renungan (40) Segmen (38) Informasi (35) Lawak (32) Aku (25) Isu (17) Muzik (14) Blog (13) Hukum (13) Pendapat (13) Kisah (12) Maharaja Lawak (12) Maharaja Lawak Mega (12) Ramadhan (10) Tokusatsu (10) Bloglist (9) Lirik (9) Tip (9) Puasa (7) Sukan (6) Band (5) Filem (5) Laman Sesawang (5) Misteri (5) Raya (5) Tahun Baru (5) Aidilfitri (4) Anime (4) Facebook (4) Kerjaya (4) Review (4) Tokoh (4) Yahudi (4) Gusti (3) Hari Lahir (3) Iklan (3) Petua (3) Seram (3) Teka Teki (3) Doa (2) GA (2) Kempen (2) Kesihatan (2) Motivasi (2) Penyakit (2) Seni Bela Diri (2) Tag (2) Tarikh (2) Aidiladha (1) Contest (1) Drama (1) Illuminati (1) Maal Hijrah (1) Manga (1) Merdeka (1) Mukadimah (1) Nuzul Al-Quran (1) Perkenalan (1) Raja Lawak (1) Resepi (1)