~> KONSERT TERHANGAT DI PASARAN <~

Sabtu, 20 Ogos 2011

Orang Simbah Asid Wajar Dikenakan Hukuman Berat!

Assalamualaikum


Haish! Kes menyibah asid semakin menjadi jadi sekarang ni. Orang awam yang tak bersalah menjadi mangsa si penyimbah asid yang bertindak liar. Apakah motif diorang ni bertindak sedemikian rupa? Kes terbaru berlaku kepada seorang lelaki, Mohd Rafie Abdul Latiff (27) yang kini berada di Unit Rawatan Rapi, Hospital Kuala Lumpur. Mangsa kemungkinan akan menyambut Aidilfitri di Hospital.

Gambar dipetik dari Yahoo




Oleh Syed Mu’az Syed Putra

KUALA LUMPUR, 19 Ogos — Selain mahu kembali normal seperti sediakala, mangsa disimbah asid mahu pihak berkuasa segera menangkap individu yang tidak bertanggungjawab ke atas nasib dialaminya dan dikenakan hukuman berat.

Mohd Rafie Abdul Latiff (gambar), 27, yang kini berada di Unit Rawatan Rapi, Hospital Kuala Lumpur berkata, dia berharap pihak berkuasa dapat menjalankan siasatan segera.

“Saya tiada harapan apa-apa, apa yang saya mahukan orang yang lakukan perkara ini kepada saya ditahan dan dikenakan tindakan yang berat.

“Tapi saya tahu undang-undang yang ada terlalu ringan, jadi saya harap undang-undang ini boleh dipinda agar hukuman lebih berat dikenakan kepada pesalah,” katanya kepada The Malaysian Insider.

Anak ketiga daripada empat adik-beradik ini mengalami kecederaan teruk di bahagian muka selepas disimbah asid.

Mohd Rafie yang bekerja sebagai jurujual di sebuah pasar raya disimbah asid oleh seorang lelaki tidak dikenali ketika berada dalam keretanya di kawasan tandas awam berhampiran Wisma Bumi Raya, Jalan Raja Laut dalam kejadian kira-kira pukul 1 pagi, 8 Ogos lalu.

Semasa insiden itu, dia berada di tempat duduk penumpang dan sedang menunggu seorang rakannya yang ingin menggunakan tandas awam.

“Seorang lelaki tidak dikenali secara tiba-tiba membuka pintu kereta sebelah pemandu lalu menyimbah cecair dipercayai asid ke arah saya.

“Mujurlah rakan saya yang mendengar jeritan mengambil air dari tandas dan menyimbah untuk meringankan kesan,” katanya lagi.

Dalam perbualan ringkas dengan The Malaysian Insider, Mohd Rafie berkata, dia kemungkinan akan membuat pembedahan kulit sekiranya perlu.

Dia juga mahu kembali normal seperti sebelum kejadian malang itu.

“Sudah tentu saya mahu kembali normal seperti dulu, muka macam dulu, dapat kerja macam dulu.
“Kalau perlu saya mungkin akan buat pembedahan tapi tengok keadaanlah,” katanya.

Difahamkan Mohd Rafie akan berada di hospital buat jangka masa yang agak lama bagi memudahkan pihak hospital memantau kecederaan yang dialaminya.

Dia juga akan menyambut Aidilfitri di hospital.

Sumber: Yahoo


BL: Hukuman setimpal simbah aja asid balik sekat diorang yang tak bertanggungjawab ni. Baru diorang tahu macam mana seksa mangsa yang terkena perbuatan tak bertanggungjawab diorang tu. Grrrrrr.

2 ulasan:

Lyssa Faizureen berkata...

haishh . kesian dekat dia.. memang tak perlu ditunggu2 kan lagii . kena bg hukuman yang berat kepada si penyembah asid yang tak tahu lah sesapa tuh.

udin berkata...

Lyssa Faizureen

apa motif diorang ni pon x tahu la.. patut simbah balik asid kat diorang ni baru tahu mcm mana seksa mangsa2 yg kena tu.. huh!

~> JURI AWAM <~

Get this widget

~> GENRE <~

Berita (95) Artikel (87) Perasaan (87) Santai (46) Renungan (40) Segmen (38) Informasi (35) Lawak (32) Aku (25) Isu (17) Muzik (14) Blog (13) Hukum (13) Pendapat (13) Kisah (12) Maharaja Lawak (12) Maharaja Lawak Mega (12) Ramadhan (10) Tokusatsu (10) Bloglist (9) Lirik (9) Tip (9) Puasa (7) Sukan (6) Band (5) Filem (5) Laman Sesawang (5) Misteri (5) Raya (5) Tahun Baru (5) Aidilfitri (4) Anime (4) Facebook (4) Kerjaya (4) Review (4) Tokoh (4) Yahudi (4) Gusti (3) Hari Lahir (3) Iklan (3) Petua (3) Seram (3) Teka Teki (3) Doa (2) GA (2) Kempen (2) Kesihatan (2) Motivasi (2) Penyakit (2) Seni Bela Diri (2) Tag (2) Tarikh (2) Aidiladha (1) Contest (1) Drama (1) Illuminati (1) Maal Hijrah (1) Manga (1) Merdeka (1) Mukadimah (1) Nuzul Al-Quran (1) Perkenalan (1) Raja Lawak (1) Resepi (1)